טבע: הפסידה מיליארדים אבל תחלק בונוסים על ביצועים

למרות שהפסידה בשנה שעברה 2.4 מיליארד דולרים, מחלקת טבע בונוס לעובדיה, בגין ביצועי 2018 • מאז הודעות החברה על תוצאות הרבעון השני, מניותיה בנסיקה עקבית

טבע | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90

אף שחברת טבע סיימה את הרבעון השני בהפסד של 689 מיליון דולר, היא הקפידה לקיים את מדיניות חלוקת הבונוסים לעובדים שלה שקיבלו 390 מיליון דולר על תוצאות 2018. העובדה שאת השנה שעברה סיימה טבע עם הפסד (GAAP) של 2.4 מיליארד דולר רק מוסיפה טעם רע להחלטה. כך נכתב באתר 'כלכליסט'.

הבונוס עבור 2018 שולם בשתי מנות. 315 מיליון דולר מתוכו שולמו ברבעון הראשון של 2019, והיתרה, 75 מיליון דולר, שולמה ברבעון השני שעל תוצאותיו דיווחה החברה בשבוע שעבר.

ואם תשאלו כיצד מחלקת החברה בונוסים כאשר הדוחות מצביעים על הפסד? מסתבר שלצורך חלוקת הבונוסים נוהגת החברה להשתמש בנתון ה־Non-GAAP, שבו היא מבצעת התאמות חשבונאיות לצורך הערכת ביצועים בהתאם לעמידה ביעדים.

וראו זה פלא כותבים ב'כלכליסט'. לפי נתוני ה־Non-GAAP טבע בכלל סיימה את 2018 עם רווח נקי מתואם של 2.98 מיליארד דולר, או רווח מתואם למניה של 2.92 דולר. עוד בחודש פברואר 2018 חשף 'כלכליסט' את היעדים הפנימיים של הבונוסים לאותה שנה, שעמדו על יעד רווח מתואם של יותר מ־2.5 דולר למניה ותזרים מזומנים חופשי של יותר מ־2.8 מיליארד דולר. לפי נתוני ה־Non-GAAP תזרים המזומנים החופשי של טבע ב־2018 עמד על 3.4 מיליארד דולר, הרבה מעבר ליעד האמור וחלוקת הבונוסים יצאה לדרך.

מייק מקללן, סמנכ"ל הכספים הפורש של טבע, התייחס בשיחת הוועידה עם המשקיעים, לנטל של חלוקת הבונוס על תזרים המזומנים החופשי של החברה, שהתדרדר בתום הרבעון השני ל־168 מיליון דולר בלבד, לעומת 360 מיליון דולר ברבעון הראשון ו־559 מיליון דולר ברבעון השני של 2018.

"אנחנו מצפים שתזרים המזומנים החופשי ישתפר משמעותית במחצית השנייה של השנה" אמר מקללן, שייחס את השיפור הצפוי בתזרים לפעילות העסקית וכן לעובדה שתשלום הבונוסים לא יחזור על עצמו במחצית השנייה.

 

בסוף השבוע שעבר כתבנו כאן כי על פי הדוחות, טבע עקפה את התחזיות גם ברווח וגם בהכנסות. כאשר התוצאות הפתיעו את טובי האנליסטים שצפו הכנסות של 4.25 מיליארד דולר בלבד, ורווח נקי של 57 סנט למניה. הכנסותיה של טבע לרבעון השני של השנה הגיעו ל-4.3 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה החברה רשמה רווח של 60 סנט למניה ברבעון השני.

במקביל אישרה חברת הפארמה את התחזיות השנתיות שפרסמה ברבעון הקודם, להכנסות שבין 17 ל-17.4 מיליון דולר ורווח בטווח של 2.5-2.2 דולר למניה.

בעקבות הדוחות, התנהלה מניית טבע בשבוע שעבר בעליות שערים וסגרה את שבוע המסחר בזינוק של קרוב ל-8%.

אמש, תחילת שבוע המסחר עלתה מניית טבע באחוז נוסף, והיום למרות שבמהלך המסחר נראה היה כי העלייה נמחקה, בשעה האחרונה למסחר, עלתה לפתע המניה ב-2.16 אחוזים נוספים.

תגובה אחת ל: "טבע: הפסידה מיליארדים אבל תחלק בונוסים על ביצועים"

  1. אם עד עכשיו לא ידעתם למה החברה מתפרקת .עכשיו יש חתימה סופית על הטימטום.ככה לא נלחמים להציל חברה.נקודה.סוף

כתיבת תגובה