'טבע' מוכרת את מפעל הטבליות ב-171 מיליון שקלים

ב-171 מיליון שקלים שחלקם יועברו לרמ"י כדמי היוון לחכירת הקרקע תרכוש קבוצת לוינשטיין את שטח מפעל הטבליות של 'טבע' בירושלים • למפעל צמודות זכויות בנייה לא מנוצלות בהיקף של 70 אלף מ"ר • הצפי להשלמת העסקה: יוני 2020

מפעל 'טבע' בירושלים | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אחרי שדחתה את פיטורי 450 מעובדיה לסוף 2019 ומפעל הטבליות שלה ייסגר עד סוף 2019 – הזכויות של חברת 'טבע' בקרקע שברחוב קרית המדע בהר חוצבים הירושלמי, יימכר לקבוצת הנדל"ן לוינשטין בתמורה ל-171 מיליון שקלים.

הנכס, שיירכש על ידי קבוצת לוינשטיין באמצעות שתי חברות בקבוצה, כולל קרקע בשטח בן 31 דונם, הכולל 34 אלף מ"ר בנוי ועוד 70 אלף מ"ר זכויות בנייה לניצול. הזכויות מיועדות לשטחי שירות, 32 אלף מ"ר מתוכם עיליים (עיקרי ושירות) ו-38 אלף מ"ר מהם (שירות), תת קרקעיים.

העסקה כפופה כמובן לאישור דירקטוריון טבע, והצפי לסיומה עומד על עד חודש יוני 2020.

גם מפעל המשאפים של 'טבע' צפוי להיסגר במהלך 2019, ויימכר ככל הנראה לרוכש אחר תמורת כ-100 מיליון שקלים.

את מפעל הטבליות שחלקו חדרים נקיים, תמיר קבוצת לוינשטיין לחדרי משרד המותאמים לחברות הייטק, לא לפני שתעביר את המקום שיפוץ והתאמה. אולם לא ברור מה יעלה בגורל שטחי המפעל עצמם וככל הנראה אלה יושכרו כמרכזי לוגיסטיקה לחברות שונות. כמו"כ הקבוצה צפויה לממש את זכויות הבנייה בקרקע.

מדובר על קרקע שחכורה מרמ"י – רשות מקרקעי ישראל – עד שנת 2021, וחלק מהתמורה לעסקה תעבור לרמ"י כדמי היוון לחכירה.

נזכיר, כי המפעל של 'טבע' – 'מיגדה' ששכן בקרית שמונה נמכר בשנה האחרונה לקרן 'פימי' בתמורה לכ-47 מיליון דולרים (כשהפעילות במקום נמשכת, אך תחת הבעלים הנכנס), וכמו"כ נמכר מפעל 'טבע מדיקל' באשדוד לחברת חירון, תמורת 109 מיליון שקלים.

"רכישת הנכס בהר חוצבים מגוונת את תיק הנכסים האיכותי של הקבוצה ואת תחומי פעילותם של השוכרים שלה, והיא חלק מאסטרטגיית הקבוצה להגדיל את היקף ההכנסות, הפיזור ותחומי הפעילות באזורי הביקוש", אמר שאולי לוטן, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת משולם לוינשטין. "השטחים הבנויים, זכויות הבנייה הנוספות בשילוב יכולותיה ההנדסיות והיזמיות של הקבוצה, צפויים להשיא הכנסות גבוהות מהמתחם".

רק השבוע נחשף ב'כלכליסט', כי 'מאפי פארמה', שמפתחת תרופה גנרית מתחרה ל'קופקסון' המפורסמת של 'טבע', תקים מפעל ייצור בירושלים שיעסיק 30 עובדים בעלות של 46 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה