טבע מציגה: הפסד של 11.5 מיליארד דולר ברבעון

טבע פרסמה את דוחותיה הכספיים והמציאות העגומה התגלתה. בראיה שנתית הפסידה טבע 16.5 מיליארד דולר.

טבע shutterstock

חברת טבע פרסמה לפני שעה קלה את הדוחו"ת הכספיים שלה לסיכום הרבעון האחרון של שנת 2017, הרבעון הראשון של מנכ"ל החברה החדש קרא שולץ. כמו כן פרסמה החברה דו"ח לכל שנת 2017 וצפי לשנה הבאה שנת 2018.

טבע הודיעה כי במהלך שנת 2017, הושפעה החברה לרעה ממגמות שליליות בשוק הגנרי האמריקאי, והתוצאה העיסקית המשתקפת מכך היא שהחברה מכירה בכך שיש להפחית מהמוניטין שלה סך של 17 מילארד דולר לאור המגמה השלילית הזו. זאת בהתבסס על ניתוחי תחזיות תזרים המזומנים של השוק הגנרי האמריקאי. זאת שרק לפני חצי שנה הכירה טבע בהפחתת מוניטין של 6.1 מליארד דולר מערכה בגין עסקיה הגנרים בראה"ב.

חברת טבע שאך לפני שנה וחצי רכשה תמורת 40 מיליארד דולר את חברת אקטביס בעצם מודה שרכישה זו היית טעות חמורה ובמקום לקבע את מעמדה כמובילת השוק הגנרי הפך המהלך לריסוקה של החברה.

החברה שמציגה בדוחותיה הכנסה של 5.5 מליארד דולר ברבעון האחרון ומנגד מפחיתה מערכה 17 מליארד מציגה בעצם הפסד רבעוני של 11.5 מילארד וזאת למרות שתחזיות האנליסטים צפו לה הכנסה נמוכה יותר. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה ברצון של המנכ"ל החדש להוריד את רף הציפיות בכדי לשקם את החברה בטווח הארוך.

מניית החברה נופלת בטרום מסחר בוול סטריט בכ-14%.

 

 

כתיבת תגובה