'טבע' תשמר את החיסונים לקורונה בהקפאה עמוקה

'טבע' אירחה הבוקר במרכז הלוגיסטי בשוהם את ראש הממשלה, שר הבריאות ראש המל"ל ובכירים נוספים, והציגה בפניהם את היערכותה להפצת חיסוני הקורונה לאזרחי מדינת ישראל • הצטיידה בצי מקררים ייעודי שיכול לספק את כל צרכי מדינת ישראל ועומד בדרישות המחמירות של קירור ואחסון החיסונים: מינוס 80 מעלות

נתניהו, אדלשטיין מנכ״ל טבע ישראל, ומנכ"ל ס.ל.א במרכז הלוגיסטי של טבע | צילום: באדיבות המצלם

אל המרכז הלוגיסטי המתקדם של טבע בשוהם הגיעו הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ראש חטיבת טכנולוגיות במשרד הבריאות הגב' ד"ר אסנת לוקסנבורג ופרוייקטור חיסוני הקורונה ד"ר אורי פיינשטיין.

מטרת הביקור הייתה על מנת להתרשם מקרוב ובאופן אישי מהיערכות החברה לקליטת חיסוני הקורונה עבור מדינת ישראל. יוסי אופק, מנכ"ל טבע ישראל מלווה במנכ"ל ס.ל.א (חברת ההפצה של טבע בישראל) אורי גת-פלש, ערכו לפמליה המכובדת סיור מקיף במקום והציגו בפניה את המקררים החדישים שנרכשו במיוחד על מנת לקלוט ולאחסן מיליוני חיסונים בטמפרטורות קיצוניות של עד מינוס 80 מעלות.

"אנחנו כאן כדי לראות במגע ישיר את כל יכולת האספקה של החיסונים בטמפרטורות נמוכות, ואח"כ הפשרתם והבאתם אל אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה.

"אני מתרשם שיש פה מפעל ברמה עולמית, מרכז לוגיסטי שמנוהל היטב, שיכול לקלוט את מיליוני החיסונים שאנחנו מביאים יחד למדינת ישראל, על מנת בעצם לסיים את המגפה. אנחנו ערוכים כאן היטב.

"בשבוע הבא שר הבריאות יביא צוות מקצועי שיציג לי ולשר הביטחון את אופן החלוקה של החיסונים, אבל אנחנו בדרך ליציאה מהמגפה. זה ייקח עוד קצת זמן, כמה חודשים, זה דורש גם את שיתוף הפעולה והמשך המשמעת של אזרחי ישראל, אבל אם נפעל יחד, כמו שפעלנו עד עכשיו, אנחנו בדרך החוצה מהמגפה. פה לא רואים את האור בקצה המנהרה, רואים כבר אבוקה גדולה מאוד".

עוד הוסיף רה"מ: "שני דברים שהם קריטיים: אחד, יהיו לנו מיליוני חיסונים, וכל אזרח בישראל שיחפוץ בכך יוכל להתחסן יותר מפעם אחת; הדבר השני, ממה שאנחנו ראינו כאן היום, אין לנו שום מגבלה לוגיסטית לשימור, הקפאה וחלוקה של החיסונים הללו. זו בשורה חשובה מאוד לקראת סיום המגפה במדינת ישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "הסיור הזה הוא חלק מתהליך שהתחיל לפני כמה חודשים בעבודה מסורה של מספר אנשים כדי להביא לאזרחי ישראל את החיסונים המיוחלים. ברגע שחותמים על החוזה העבודה לא מסתיימת אלא מתעצמת. אנחנו מאוד שמחים שיש לנו פרטנרים כמו טבע וסלא על מנת שייצא לפועל.

זה לא רק אור בקצה המנהרה אלא מסלול שאנחנו נמצאים בו. אבל על מנת להגיע לשם צריך לזכור שיש כמה חודשים לא פשוטים לעבור ורק בשת"פ עם הציבור נוכל לחיות חיים סבירים לצד הקורונה".

יוסי אופק, מנכ"ל טבע ישראל אמר: "בטבע ישראל מברכים את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואת שר הבריאות מר יולי אדלשטיין ואת כל הפמליה בברכת ברוכים הבאים לטבע.

"שורשיה של טבע נטועים עמוק בישראל כבר 120 שנה ואנו מהווים חלק משמעותי ובלתי נפרד ממארג הבריאות בישראל, ולכן קבלת האמון מממשלת ישראל ומשרד הבריאות והאפשרות לסייע עוד יותר במלחמה כנגד הקורונה מהווה עבורנו תעודת כבוד וגאווה אמיתית".

נתניהו ליד המקפיא לחיסונים בחברת טבע | צילום: לע"מ

לדברי אופק, "מיד עם פרסומן של תוצאות המחקרים המלמדות על פריצת הדרך המבורכת למציאת חיסון ורכש החיסונים שבוצע על ידי ממשלת ישראל, עבדנו בטבע בנחישות וסביב השעון על מנת להבטיח את הפצת החיסונים עבור מיליוני אזרחי מדינת ישראל. לטבע ולחברת ההפצה שלה בישראל סל"א ניסיון רב שנים, בשגרה ובחירום, באספקת תרופות וציוד רפואי קריטי. אנו שמחים לעדכן, כי בנקודת זמן זו טבע כבר ערוכה לביצוע המשימה הלאומית – הן במרכז הלוגיסטי בשוהם והן באתר החברה בכפר סבא – שמסגרתה נוכל לאחסן ולהפיץ חיסונים בהיקף שיספק את כל צרכי אזרחי מדינת ישראל".

 לא יצאו לחל"ת

המרכז הלוגיסטי של טבע בשוהם הוא אחד מהמרכזים הלוגיסטיים הגדולים והמתקדמים בעולם לאחסון ושינוע של תרופות וציוד רפואי. מ-84 שעריו יוצאת מדי שנה אספקתם של מעל 100 מיליון פריטים לשוק הישראלי, המהווים כ-25% מהמרשמים בישראל, מרביתם מתוצרת החברה. למרכז שטח של כ-80,000 מטרים מרובעים ומבנה בגודל של 50,000 מטרים רבועים. הוא מתנשא לגובה של 42 מטרים ומעל 400 מטרים אורך. למרלו"ג 84 פתחי העמסה ופריקה למתן שירות של כ-130 משאיות ורכבים מדי יום ופועלים בו 11 עגורנים ומסועים באורך כולל של 2.1 ק"מ, באמצעותם מבוצעות פעולות האחסון והליקוט.

אגב, זה המקום לציין שמאז תחילת המאבק בקורונה ולבקשת משרד הבריאות טבע תרמה מיליוני טבליות של תרופה ניסיונית לטיפול בנגיף הקורונה Covid19. טבע המשיכה להעסיק את כל עובדיה בתקופת הקורונה ולא הוציאה עובדים לחל"ת וכן הייתה מהחלוצות שבחברות בישראל שאפשרו לעובדיהן שאינם יכולים לעבוד מהבית לצאת לחופשה בתשלום על חשבון החברה.

 

כתיבת תגובה