טויוטה מסמנת את כיווני הצמיחה: 35 כלי רכב ירוקים עד 2025

חברת 'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה בישראל, כינסה אמש מסיבת עיתונאים שבה הציבה את היעדים לשנים הקרובות • KINTO – מותג הניידות האירופאי החדש של טויוטה, צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים

המסחרית החדשה של טויוטה | צילום: רונן טופלברג, באדיבות יצרן

'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה (ולקסוס) בישראל ציינה אמש (ב) את פתיחת העשור החדש, במפגש עיתונאים חגיגי. טויוטה מסכמת שנת שיא מוצלחת מאוד ופתיחת שנה חזקה, עם 5,200 מסירות בינואר 2020 – גידול של כ-50% לעומת החודש המקביל אשתקד. מדובר בשיא של כל הזמנים במסירות חודשיות מבחינת החברה.

בשנת 2019 רשמה החברה נתוני צמיחה גבוהים, של 32% וכן מספר ציוני דרך משמעותיים, בהם הכתרתה של טויוטה קורולה, כמכונית הנמכרת ביותר בישראל, בשנה זו ובעשור החולף כולו, וציון מסירתו של הרכב ההיברידי ה-75,000 במספר בישראל, באוקטובר 2019.

עם זאת, למרות הצלחותיה, 'יוניון מוטורס' היא אחת היבואניות שניזוקות כלכלית, מייבוא מקביל בישראל.

ארתור מטרנה, מנהל מכירות בטויוטה מוטור אירופה, התייחס גם הוא בהרחבה לנושא ההנעה החלופית: "ההצלחה של היום היא החזון של אתמול. בשנת 2019 חצינו באירופה את רף מיליון מכוניות היברידיות-חשמליות והשגנו נתח מכירות של 60% מכלל המכירות שלנו במערב אירופה ומרכזה, שני הישגים מדהימים שהושגו בשווקים בירידה".

מטרנה התייחס בהרחבה לתמורות הגלובליות בענף ואמר: "תעשיית הרכב עוברת כיום את מהפכת CASE – Connected, Automous, Shared and Electric, כלומר קישוריות, אוטונומיות, שיתופיות וחשמול. בעזרת פיתוח פלטפורמת ניידות עולמית, Toyota Connected, כבר עם נוכחות בבריטניה, ארה"ב ויפן וכן אפליקציית MyToyota שהושקה באירופה ובקרוב תושק בישראל, אנו בדרך להציע שירותים יותר מחוברים ומותאמים אישית ללקוחותינו.

"בנוסף, בשנת 2016 הקימה טויוטה את מכון המחקר שלה, כדי לחקור נהיגה אוטונומית מתקדמת ורובוטיקה וכבר בקיץ הקרוב יוכלו המשתתפים באולימפיאדת טוקיו 2020, לחוות אחד מפירות העבודה הזו, באמצעות שירות e-Pallet המספק ביטוי לפעילות הניידות כשירות שלנו".

רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של קבוצת 'יוניון', סקר את המעבר של הקבוצה מפעילות מרכזית של שיווק רכב, לספק ניידות חכמה גם בישראל: "עולם התחבורה המשתנה, מהווה עבורנו אתגר של פעם במאה שנה, אך אנו רואים זאת גם כהזדמנות. כקבוצה שתמיד הסתכלה קדימה ורחוק, הרחבנו מאוד את מנעד תחומי הפעילות שלנו בשנים האחרונות, וכיום אנו פועלים בארבעה ראשי חץ עסקיים בתחום הרכב: חדשנות בעולם הרכב המסורתי, פתרונות תחבורה חכמה, השקעות פיננסיות בטכנולוגיות, באמצעות Union Tech Ventures ופתרונות שינוע לוגיסטי, תחום אשר צומח מאד עם התחזקות הקניות המקוונות. ארבעה ראשי החץ העסקיים, מספקים לנו שפע של מנועי צמיחה ויכולת מצוינת לתת מענה מקיף למגוון הצרכים של הלקוחות בהווה ובעתיד".

כחלק מאסטרטגיה לשינוי העמוק והרחב של טויוטה, מיצרנית רכב לחברת ניידות לכל, תשיק 'יוניון מוטורס' בחודשים הקרובים את מותג הניידות האירופאי החדש KINTO.

תחת מותג KINTO, תספק טויוטה שירותי ניידות מגוונים לערים, ארגונים ולקוחות פרטיים והוא חלק משאיפתה של החברה, לספק את כל סוגי השירותים הנוגעים לתעבורת אנשים ממקום למקום ברחבי העולם, והוא שואף להיות "מקיף ואמין", "פשוט וללא מאמץ" ו"בר קיימא".

קינטו מורכב בין היתר, משירות ליסינג תפעולי מלא, שיתוף מכוניות, נסיעה שיתופית וליסינג מבוסס מנוי.

אנדרו חורש, מנכ"ל 'יוניון מוטורס', ציין כי ההישג המרשים ביותר בשנת 2019, היה בראייתו הזינוק העצום במכירת ההיברידיות: יותר מ-70% מהמכירות שלנו כיום, הן היברידיות. "אני מדגיש זאת, מפני שעובדה זו מראה, כיצד טויוטה פועלת ומתבלטת על פני המתחרים, באמצעות ניסיון רב וידע מקצועי בטכנולוגיות חשמליות", אמר. לטענתו, "ב-5 השנים הבאות, טויוטה העולמית תשיק, יותר מ-25 דגמים היברידיים חדשים או מעודכנים, תוסיף לפחות דגם פלאג אין אחד, מידי שנה ותשיק לפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות".

קו המוצרים הנוכחי של יוניון מוטורס, מבטא היטב את הטרנספורמציה שעוברת TOYOTA, עם התפתחות היצע הדגמים בשנים האחרונות ב- 4 מימדים עיקריים: הטמעת מערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות בכל קו מוצרי החברה; השקות משמעותיות בסגמנט ה"ג'יפונים" המתפתח; דגמים על שלדת ה-TNGA המתקדמת; יותר היברידי – ירוק יותר – במקביל לעלייה עקבית בהיקף הרכבים ההיברידיים.

ומה צופים ב'יוניון' לשנת 2020? כניסה לסגמנט חדש וחיזוק הנוכחות ההיברידית-חשמלית.

בהמשך סקרה טויוטה את הדגמים החדשים של שנת 2020 בישראל.

פרואייס סיטי, הרכב המסחרי החדש של טויוטה, מסמן את כניסתה לסגמנט שבו לא הייתה פעילה עד היום, הרכב יוצע בתצורת 5 או 7 מושבים ועתיד להגיע לישראל ברבעון השני של 2020.

קאמרי ההיברידית החדשה – מכונית המנהלים, שחוזרת לאחר תקופת היעדרות קצרה. הקאמרי החדשה מיוצרת ביפן, מצוידת במערכת היברידית מהדור הרביעי של טויוטה ומבוססת על שלדת ה-TNGA החדשה, הרכב יוצע בשתי רמות גימור (LE / XLE), באבזור עשיר, הכולל: מערכת בטיחות אוטונומית מתקדמת, מערכת מולטימדיה מקורית תומכת עברית ועוד.

יאריס החדשה, מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל והיחידה בקטגוריה, המוצעת עם מערכת הנעה היברידית. הדור הבא של הדגם יושק בישראל, בחציון השני של השנה ויהיה מבוסס שלדת TNGA ועל הדור ה-4 של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה. היא תציע שיפור של יותר מ-20% בחיסכון בצריכת דלק, שיעור פליטות CO2 נמוך, וסגנון עיצוב חיצוני מהודק, קומפקטי ומרשים.

ראב 4 הייבריד פלאג-אין, גרסה ראשונה נטענת לדגם ההיברידי הפופולרי של רכב הפנאי-שטח, המצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות, בשני מנועים חשמליים ומנוע בנזין, המאפשר טווח נסיעה של עד 65 ק"מ בהנעה חשמלית, ופולט כ-29 גרם CO2 לקילומטר, נתון הנמוך בהשוואה לכל מתחרה אחר.

את אירוע פתיחת העשור סיכמה טויוטה בהצגת הטכנולוגיות החדשות והמהפכניות שיוצגו במסגרת אולימפיאדת טוקיו 2020, אשר יספקו שפע של פתרונות חדשניים, לכלל צרכי הניידות של הספורטאים המבקרים והמארגנים.

כתיבת תגובה