טויוטה: נייצר 3.5 מיליון מכוניות חשמליות עד 2030

מאתגרת את השוק בהשקעה של 18 מיליארד דולר: טויוטה מציבה יעד חסר תקדים לייצור ומכירת לפחות 3.5 מיליון מכוניות חשמליות עד 2030 | החברה הציגה 15 דגמים חשמליים חדשים ותגיע עד ל-30 דגמים חשמליים חדשים של טויוטה ולקסוס, עד 2030 | ומה מתכננת שיאומי הסינית?

מנכ"ל טויוטה, אקיו טויודה, על רקע המכוניות החשמליות החדשות שהציגה טויוטה | צילום: TOYOTA

מהיברידי לחשמלי: בהשקעה של 18 מיליארד דולר – טויוטה היפנית מתעתדת להגביר את האתגר שלה בהפיכת כלל רכביה לחשמליים, ועד 2030, תחשוף 30 דגמים חדשים של טויוטה ולקסוס המונעים בחשמל. נשיא טויוטה, אקיו טויודה, הכריז על האסטרטגיה החדשה והציג את אב-טיפוס של סדרת bz (מעבר לאפס) של החברה.

את ההצהרה נשא טויודה במהלך מסיבת עיתונאים באולם התצוגה של החברה בטוקיו, בה הכריז כי העלה את יעד החברה למכירת רכבים חשמליים עד 2030 ל-3.5 מיליון כלי רכב, מ-2 מיליון שעליהם הכריזה בעבר.

באירוע נחשף מערך המכוניות החשמליות של החברה, הכולל 15 דגמים חדשים שכבר מיועדים לייצור בקרוב. בין הדגמים, רכבים מסחריים, סלוניים, רכבי שטח, רכבי כביש שטח, מכוניות ספורט וגם שתי מכוניות-על.

עד 2035, כך לדברי נשיא החברה, לקסוס שואפת להגיע לתמהיל 100% חשמלי באירופה, צפון אמריקה וסין עד 2030. הכרזה זו עומדת בבסיס התוכנית של טויוטה אירופה להפחתת פליטות פחמן דו-חמצני ב-100% בכל מכירות הרכבים החדשים עד 2035 במערב אירופה.

עוד אמר, כי משפחת הדגמים החשמליים bZ באירופה צפויה להתרחב עם השקת קרוסאובר חשמלי קומפקטי בהמשך להשקת ה-bZ4X.

מתחרה ב'שיאומי'

במקביל נציין, כי רק לפני כשבועיים הודיעה 'שיאומי', חברת הטלפונים החכמים השלישית בגודלה בעולם כי תקים בבירת סין מפעל לייצור מכוניות חשמליות. צפי הייצור עומד על מאות אלפי כלי רכב בשנה.

המפעל אמור להיבנות בתוך שנתיים ומספר המכוניות הצפוי, 300 אלף, לפי הפרסומים, הינו מרשים ביותר. האיום על היצרנית האמריקאית 'טסלה' הוא לא בכושר הייצור – כיוון שהאחרונה עומדת לפתוח מפעל נוסף בברלין – אלא במחירים שתגבה 'שיאומי' שעשויים להפוך אותה למובילת שוק, כפי שעשתה למתחרותיה בענף הסלולר.

לפי פרסומים של החברה, זו תשקיע במפעל הרכב החשמלי 10 מיליארד דולר, ב-10 שנים. לפי דיווחים שונים, חנויות הסלולר הענקיות של החברה שנפתחות כעת בסין בזו אחר זו, נועדו להפוך בעתיד לאולמות תצוגה לרכבים ש'שיאומי' תייצר.

החברה הודיעה כי היא תמכור את רכביה בשיווק בינלאומי. אך כאמור, בקרב יצרניות הרכב האחרות, לא נוצר עדיין חשש ממשי, גם לא מרכבים שתייצר 'אפל' בזמן הקרוב. סמנכ"ל הכספים של BMW, ניקולס פיטר, צוטט לפני זמן מה, כשהסביר מדוע החברה שלו אינה חוששת מהתקדמות בעולם הרכב. לדבריו, התחרות אך תגביר את החדשנות ותזניק את ההשקעות במוצרים מתחרים לטובת הלקוח.

תגובה אחת ל: "טויוטה: נייצר 3.5 מיליון מכוניות חשמליות עד 2030"

  1. אוהב אותכם, קורא אדוק שלכם.

כתיבת תגובה