טיפים לקנייה חכמה

יוצאים לרכוש מוצרים חדשים לבית, רכב או אפילו דירה חדשה? אספנו עבורכם מגוון טיפים שיעזרו לכם לבצע את הרכישה בצורה חכמה ללא חרטות מאוחרות • בדומה לתחומים רבים ככל שאתם מבצעים מחקר מקדים רב יותר כך תגלו את כל המידע הרלוונטי על המוצר שלכם

טיפים לקניית רכב חכמה | pexels.com

קראו ביקורות: איך מוצאים רכב חדש?

לפני שקונים רכב חדש מומלץ לקרוא את ביקורות הרכב שניתנו עליו באתרי רכב אובייקטיביים. אתרים אלה יכללו סקירות מקיפות של הרכב ומידע על נסיעות המבחן. כיצד תדעו שהתכנים שקראתם באמת נכונים? בדרך כלל תמצאו גם מספר חסרונות לצד היתרונות המצוינים בכתבה.

בדקו את צריכת האנרגיה

כאשר אתם קונים מוצרים לבית מומלץ לבדוק את צריכת האנרגיה שלהם. הדבר נכון במיוחד למכונת הכביסה, המייבש, מדיח הכלים, המקרר והמזגן הביתי. הידעתם כי יש יחידה קבועה המציינת את צריכת החשמל של המוצר? לרב תגלו כי יש סימון של האות A ומטה על המוצרים. כאשר קונים רכב חדש מומלץ לבדוק את צריכת הדלק שלו.

ערכו השוואת מחירים באינטרנט

אותם מוצרים יכולים להימכר בעשרות אחוזי הנחה בחנות היוצאת במבצע. לכן, לפני שאתם רצים לרכוש מוצר כלשהו – במיוחד מוצרים דיגיטליים וטכנולוגיים כדאי לבצע סקר מחירים מקיף באינטרנט. חלק מהחברות מחזיקות רק מחסנים ואינן משלמות שכירות לחנות או לאנשי מכירות חיצוניים. במקרים אחרים יתכן ותקנו ישר מהיבואן ברשת. כאשר המוכר שלכם אינו צריך להוציא סכומים מיותרים יתכן ומחירי המוצרים שיפרסם יהיו זולים יותר.

בדקו איזו אחריות מוצעת עם המוצר

כמו ברכישה של רכב חדש אשר מקבלים ביטוח לשלוש שנים או מאה אלף קילומטר כך גם יש לבדוק מה כלל הביטוח במוצרים כגון: טלוויזיה, מחשב, מקרר או אפילו טלפון חכם. חשוב מאד לגלות מהי האחריות שמציע לכם היצרן או היבואן. השקט הנפשי הנלווה למוצרים עם אחריות שווה זהב. אם ניתן להרחיב את האחריות למספר שנים נוספות ומדובר במוצר יקר, שווה לשלם את ההפרש וליהנות משקט נפשי.

האם מוצע משלוח חינם

ברכישה של מוצרים לבית ברשת תגלו כי לפעמים אפשר לקבל משלוח חינם או משלוח בהנחה. חשוב מאד להוסיף את מחירי המשלוח למחיר המוצר ורק אז להשוות את המחיר. לדוגמה אם רכשתם מכונת כביסה בסכום כלשהו ועלות המשלוח גבוהה במיוחד יתכן וכדאי לבצע משלוח באופן עצמאי עם חברה המציעה לכם הובלות קטנות.


מחיר ההרכבה של המוצר

לפעמים אתם רוכשים מוצרים שדורשים גם הרכבה – במיוחד כאשר מדובר בריהוט כמו ארון או מיטה. נסו לגלות מראש כמה תעלה ההרכבה ולבדוק האם אתם מסוגלים לעשות זאת בעצמכם. חלק מהמוצרים היום מגיעים עם הוראות קלות להפעלה המאפשרות לכם לחסוך את עלות ההרכבה וליהנות מהמוצר ביום שהגיע הביתה מבלי לחכות לנציג שירכיב אותו.

לסיכום, לפני שאתם יוצאים לרכוש מוצר כלשהו מומלץ לבצע מחקר מקדים ולגלות מה היתרונות והחסרונות של המוצר ואילו עלויות נוספות יתווספו על הובלה או הרכבה. חשוב גם לדעת האם מוצעת אחריות על המוצר ולרכוש מחנות מוכרת המציעה אחריות מורחבת גם בעתיד.

כתיבת תגובה