טלטלה בשוק הקריפטו: ביטמיין סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל

אחרי שלוש שנים סוגרת יצרנית החומרה הגדולה בעולם הקריפטו את מרכז הפיתוח הישראלי שלה – בשל הקריסה בשווי השוק של הביטקוין ושאר המטבעות • עשרות עובדים, כולל סגן נשיא החברה – יפוטרו

מטבעות קריפטוגרפיים | צילום: shutterstock

יצרנית החומרה הגדולה בעולם לכריית מטבעות דיגיטליים, ביטמיין, הודיעה לעשרות עובדיה במרכז הפיתוח ברעננה על הפסקת פעילות החברה בעקבות הנפילות החדות בשוק הקריפטו ובשווי המטבעות הדיגיטליים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

חברת Bitmain מייצרת את החומרה באמצעות טכנולוגיית ASIC, תחת המותג Antminer, ומאגר הכרייה Antpool, כמו גם פלטפורמת כריית הענן Hashnest, מנוהלות על ידה.

החברה, המנוהלת מבייג'ינג על ידי מייסדיה המשמשים מנכ"לים משותפים של החברה, מיקרי ג׳אן וג'יהאן וו, החלה לפני כשלוש שנים בהפעלת מרכזי פיתוח נוספים בעולם, ביניהם: מרכז הפיתוח הישראלי ברעננה ומרכזי פיתוח באמסטרדם ובהונג קונג.

הבוקר כאמור, נודע כי החברה סוגרת את שערי מרכז הפיתוח הישראלי שלה, שעסק בפיתוח טכנולוגיות בתחום הבלוקצ'יין, פיתוח מאגר הכרייה ConnectBTC ופיתוח טכנולוגיות AI במסגרת פרויקט Sophon. בכך למעשה, יפוטרו מיידית עשרות עובדיה בישראל, כולל מנהל המרכז גדי גליקברג, שכיהן כסגן נשיא ביטמיין העולמית.

בהודעה לעובדים אמר גליקברג, כי "שוק הקריפטו עובר טלטלה בחודשים האחרונים, אשר מכריחה את ביטמיין לבחון את הפעילויות השונות בחברה הגלובלית, ולמקד את הפעילויות מחדש בהתאם למצב הנוכחי".

לדברי גליקברג, "בשלוש השנים האחרונות בנינו צוות מדהים, עם יכולות ביצוע מהגבוהות בתחום. תוכניות הפיתוח שלנו כללו עבודה רבה בתחום ה-onboarding והנגשת המטבעות הדיגיטליים לקהל הרחב, אך לצערנו תחזיות גדילת השוק ובסיס המשתמשים שלנו לא התממשו. על כן הוחלט בצער לסיים את הפעילות ולהפסיק את עבודתם של 23 עובדי החברה בישראל".

גליקברג הוסיף ואמר לעובדים, כי "בתקופה הקרובה נעסוק בסיום הפעילות ובסיוע לעובדינו בהשתלבותם בשוק התעסוקה. אנו מרכזים מספר פניות מחברות טכנולוגיה, שכבר הביעו התעניינות בגיוס אנשי הצוות, ומחלקת משאבי האנוש שלנו תמשיך לסייע ככל הניתן בהשתלבותם המהירה של אנשינו בחזרה בשוק התעסוקה. זה היה מסע מופלא, ועצוב לי שהוא מסתיים כך, אך לפחות זכינו לחוות אותו אתכם- מתכנתים ואנשי מקצוע מהטובים בשוק הישראלי ואף העולמי".

כתיבת תגובה