טלטלה נוספת בקואליציה: ביטון לא יצביע עם הממשלה

בגלל רפורמת התח"צ שפורמסה מבלי להתייעץ קודם עם הח"כים – ולאחר שאיים כי אם לא יתקבלו דרישות חברי הכנסת לשינויים ברפורמה ינקוט בצעדים חריפים נגד האופוזיציה, ח"כ מיכאל ביטון יו"ר ועדת הכלכלה מודיע על ביטול כל ישיבותיה והצהיר כי יפסיק להצביע עם הקואליציה | זאת למעט הצבעות אי אמון כדי לא להפוך את המהלך לפוליטי

מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כאב הראש החדש של בנט ולפיד הגיע מהמקום הכי צפוי שיש מו לעיקשותה הבלתי מוסברת של מרב מיכאלי שחשה כי כשרת תחבורה היא יכולה להיות חזקה על חלשים: לאחר שהזהיר וחזר והזהיר כי אם לא יבוצעו שינויים ברפורמת התח"צ הצפויה 'דרך שווה' שאמורה להגדיל פערים בחברה ולהעניק הנחות שיעקרו מתוכן את האוכלוסיות החלשות ואף ייקרו את הנסיעות עבורן – הודיע ח"כ מיכאל ביטון יו"ר ועדת הכלכלה כי הוא מבטל את כל ישיבות ועדת הכלכלה, וכי לא יצביע יותר עם הקואליציה.

כזכור רפורמת התחבורה הציבורית יצאה לדרך מבלי שהח"כים עודכנו עליה, וכעת, גם לאחר שיונים רבים בוועדת הכלכלה על פרטיה, שרת התחבורה מרב מיכאלי אינה מקבלת את הסתייגויות הח"כים שעלו בוועדה. יו"ר ועדת הכלכלה הודיע אפוא, כי דיוני ועדת הכלכלה יוקפאו עד לקבלת הביקורת ע"י משרד התחבורה. ביטון ציין כי יסתפק גם בקבלת אחוזים ניכרים מדרישותיו וכי לא יעמוד על 100% מימוש.

כמו כן הביע ביטון זעם על הרפורמות המתוכננות בענף החקלאות, שאותן מובילים משרדי האוצר והחקלאות.

ביטון הודיע כי "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי. אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתחבורה הציבורית ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד. אם יש מנהיגות בישראל, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי, ניתן למנוע פגיעה. גם שינוי של 70-80 אחוז אקבל, או שתדחו את הרפורמה ובצעו אותה בהסכמה איתנו".

 

שרת התחבורה הגיבה אתמול לביטון במכתב, אך הנאמר בו ככל הנראה לא ריצה אותו ואולי אף ליבה את כעסו.

חבר ועדת הכלכלה ח"כ אורי מקלב אמר לאחר הודעת יו"ר הוועדה כי לא יצביע עם הקואליציה: "ח"כ ביטון משקף שליחות ציבורית אמיתית מהי תוך שהוא דואג לחלשים לפריפריה ולקשישים, ועושה את עבודת הציבורית בצורה הטובה ביותר לאחר שמשרדי הממשלה אינם נותנים תשובות. הכנסת היא הריבון ולא הממשלה".

תגובה אחת ל: "טלטלה נוספת בקואליציה: ביטון לא יצביע עם הממשלה"

  1. איזה יופי

כתיבת תגובה