טעות טכנית? רשות המיסים פונה לרוכשות באתר 'נקסט'

אתר 'נקסט' שלח הודעה ללקוחותיו כי בשל טעות טכנית חלק מהחבילות נשלחו עם ערך שגוי, מה שעלול לחייב אותם בתשלום מס בעת קבלת החבילה בדואר. רשות המיסים ערה לנושא ופרסמה הודעה חשובה ללקוחות האתר

קניות ברשת. אילוסטרציה: LDprod | שאטרסטוק

קניתן ב'נקסט' בגלל המחיר הזול? כדאי שתקראו את ההודעה שפרסמה רשות המיסים הבוקר (ה). לקוחות רבים שרכשו בנקסט קיבלו הודעה מהחברה לפיה בשל טעות טכנית שלה נשלחו החבילות עם ערך שגוי. במילים אחרות, ייתכן שתידרשו לשלם מס משום שהערך על גבי החבילות היה גבוה יותר מהערך המקסימאלי שניתן לייבא ארצה בפטור ממכס.

החברה הודיעה עוד כי העבירה לחברת דואר ישראל את הערכים הנכונים של החבילות שנשלחו וזו תעביר למכס רק את החבילות שערכן חייב במס.

בהודעת רשות המיסים נכתב כי לקוחות שחבילתם נשלחה עם ערך שגוי, מתבקשים, אם ימצאו לנכון, להגיש ערעור אך ורק לאחר קבלת הודעת חיוב במס. "אם לאחר קבלת הודעת החיוב הלקוח יהיה מעוניין לערער על עצם הדרישה לתשלום מסים או על גובה המסים, הוא יוכל להגיש בקשת ערעור על גבי טופס של חברת דואר ישראל (לחצו כאן להורדת הטופס).

"הבקשה תוגש בסניף/בסוכנות הדואר, בו נמצאת החבילה, לפני שחרור החבילה ולפני תשלום המסים או ליחידת מכס דואר חבילות, בציון כל פרטי החבילה. מגיש הבקשה רשאי לבקש להיות נוכח בעת בדיקת החבילה בתהליך הבירור, וזאת על גבי טופס הערעור שיגיש". ברשות ביקשו להדגיש כי כל הערעורים שיוגשו טרם קבלת הודעת החיוב במסים – לא יטופלו.

כתיבת תגובה