תטעין באפליקציה • רק פלאפל שורף שמן? • אין רכב, קח קורקינט

עולם התחבורה: שת"פ בין חברת 'סלופארק' ל'אפקון' יאפשר למנויה לשלם עבור טעינת רכבים חשמליים באפליקציית החניה • חשש לכשל במנועי חלק מרכבי רנו ניסאן ודאצ'יה העלול לגרום נזקים לרכב • 'קרסו מוטורס' יבואנית הרכבים: ביצענו תיקונים יזומים ואמינות המנועים גבוהה • וגם: יונדאי מוטור מציגה קורקינט חשמלי המטעין את עצמו

תטעינו באפליקציה | צילום: יח"צ

שיתוף פעולה בעולם הרכבים החשמליים: אפליקציה לתשלום הטעינה

חברת 'סלופארק' יוצרת שיתוף פעולה לתשלום טעינת החשמל, לחברת 'אפקון תחבורה חשמלית' באמצעות האפליקציה שלה.

מנויי 'סלופארק' – המספקת שירותי תשלום חניה מהנייד – יוכלו לשלם ולהטעין את הרכבים החשמליים שלהם, ברשת עמדות הטעינה של 'אפקון' ובצורה אוטומטית.

עמדות הטעינה בחניונים, על פי שיתוף הפעולה, יאפשרו תשלום חשמל ותשלום חניה יחד בלחיצת כפתור באפליקציה, כחלק מתהליך התשלום הרגיל בחניונים של 'סלופארק'.

בעתיד, יתאפשר למי שהתקין את היישומון, לצפות בעמדות פנויות ולתכנן את הנסיעה מראש. בנוסף יתאפשר להזמין עמדת טעינה מרחוק.

האם לבעלי רנו, ניסאן ודאצ'יה יש ממש לחשוש?

האם קיים כשל חמור במנועים מסוג 1.2 ליטר שהותקנו ב-600 אלף כלי רכב מסוג רנו, ניסאן ודאצ'יה?

על פי 'וואלה', במכוניות – בהן דגמים פופולאריים בישראל דוגמת רנו קליאו וקפצ'ור, ניסן קשקאי ודאצ'יה דאסטר משנת ייצור 2012 עד 2018– עשוי להיות כשל חמור שמביא לצריכת שמן מוגברת ובעקבות זאת להרס המנוע.

החשד לכשל, נוגע למנועי ה-1.2 ליטר TCe בעלי הקוד H5FT, עם הספק של בין 100 ל-130 כ"ס, שמאות אלפים מהם הותקנו במכוניות במשך 6 שנים.

מקור התקלה, הוא בלחץ נמוך מדי בסעפת היניקה, שכתוצאה ממנו לא מגיע מספיק אוויר מחוץ למנוע. האוויר שכן מגיע נשאף מחלקו התחתון של המנוע שם הוא מעורב בשמן והאחרון נשרף בחלל הצילינדר, בזמן הצתת תערובת הדלק-אוויר, מה שגורם לפגיעה בשסתומים ובהמשך להרס המנוע.

אם בבעלותכם רכב מאחד הדגמים האלו, וקורה לכם מידי הרבה פעמים, שהמתדלק אומר לכם שחסר שמן, אל תייחסו זאת לרצון שלו למכור לכם שמן, אלא רוצו מהר למוסך. הרכב אמור לצרוך עד ליטר שמן ל-1,000 ק"מ נסיעה. אם אתם צורכים יותר, רוצו גם אז למוסך.

 

חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה הבהירה ל'ביזנעס' כי: "מנועי ה 1.2 הינם מוגדשי טורבו בטכנולוגיה מתקדמת שהושקו במספר מותגי החברה בשנת 2015.

"בתקופת ההשקה נודע לחברה על בעיית צריכת שמן מוגברת במספר מקרים בודדים של חלק קטן מהרכבים, בעיה שטופלה באופן מידי באמצעות עדכון יזום, על פי הוראות היצרן, שבוצע על ידי קרסו מוטורס ללא חיוב הלקוח.

"יש לציין, שמנועים שעברו את העדכון הנדרש מוכיחים אמינות גבוהה", מוסיפים בחברה.

יונדאי מוטור חושפת קורקינט חשמלי אישי המסוגל להגיע לטווח 20 ק"מ

אחרי שדגמי רכביה כבשו את העולם והגיעו לפסגת טבלת המכירות בישראל, חברת 'יונדאי מוטור' מדרום קוריאה, חשפה קורקינט חשמלי אישי, קטן ומתקפל, המסוגל להגיע לטווח של 20 קמ"ש. משקלו 7.7 ק"ג.

בקורקינט הנעה אחורית והוא נטען אוטומטית באמצעות חשמל המיוצר תוך כדי נסיעה ומבטיח שהמשתמש יוכל להשלים את נסיעתו בצורה חלקה.

לקורקינט החדש סוללת ליתיום בעלת יכולת גבוהה ופנסי LED קדמיים ואחוריים מעוצבים.

בעתיד, הקבוצה מתכננת להתקין מערכת בלימה רגרנטיבית שתגדיל את טווח הקורקינט ב -7%.

שוק ה – Last Mile Mobility צפוי להגיע ל- 500 מיליארד דולר עד שנת 2030 בארה"ב, אירופה וסין. החברה מקווה ליטול נתח נכבד, גם מהעוגה השמנה הזו.

כתיבת תגובה