טראמפ מזהיר: אם אודח – שוק המניות יקרוס

העיתונים קוראים להדחתו וטראמפ מזהיר מקריסה כלכלית • האם צודק הנשיא האמריקאי והאם ממלא מקומו אכן יהיה יותר טוב ממנו? • וגם: מי אחד המרוויחים הגדולים ביותר ממדיניות טראמפ?, רמז: הוא אחד ממתנגדיו הבולטים ביותר

דונלד טראמפ | צילום: shutterstock

בעקבות הקולות המתגברים הקוראים להדחתו, תוקף הנשיא טראמפ בטוויטר ומזהיר מפני קריסה משמעותית בשוק המניות. "הכלכלה נמצאת באחד מהמצבים הטובים בהיסטוריה, עם שיעור אבטלה בשפל של 50 שנה, ושוק המניות מוכן להעפיל לשיא נוסף – וכל מה ששמעתם אתמול, שמבוסס על סיפור מזויף, היה הדחה. אתם רוצים לראות את שוק המניות מתרסק". כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בתקשורת האמריקאית קוראים להדיח את טראמפ פחות או יותר מהיום שבו הושבע לתפקיד, אך לאחרונה התגברה המגמה בחדות. כך למשל, בשער המגזין 'אטלנטיק' שיראה אור במארס 2019 קראו להדחת הנשיא האמריקאי. זאת, למרות שמדובר במהלך שטרם היה כמוהו.

בנוסף לכך, ההשבתה הארוכה ביותר בתולדות הממשל האמריקאי מגיעה כבר לחודש שלם, עקב המחלוקת של טראמפ עם בית הנבחרים בנוגע למימון החומה עם מקסיקו. כפי שדיווחנו כאן ב'ביזנעס', גם יועציו של טראמפ מודים כי ההשבתה משפיעה לרעה על הכלכלה האמריקאית וגורמת למיתון. אך נכון לעכשיו השביתה עדיין נמשכת, ובשני הצדדים מחכים שהצד השני יישבר.

לדידו של טראמפ, הדחתו תגרום לצניחה עזה בשוק המניות האמריקאי, ונראה שלמרות הנזקים הכלכליים שטראמפ עושה לאזרחי ארה"ב, הוא צודק בהנחתו. שכן אם יודח אזי ימלא את מקומו סגן הנשיא מייק פנס, שלמרות שהוא פחות לעומתי וצבעוני מטראמפ, עדיין תפיסתו הכלכלים היא שמרנית במיוחד, כמו גם החיבור העמוק שלו למפלגה הרפובליקנית ותמיכתו חסרת התקדים בכל עמדות המפלגה.

למעשה, במהלך השנתיים בהן מכהן טראמפ כנשיא, עלו המניות של המדדים המובילים בארה"ב, אם כי לא כמו כאשר היה בשנותיו של אובמה, שם נרשמה צמיחה גדולה יותר. מצד שני, המניות של ה'ניו יורק פוסט', אחד העיתונים המובילים את הקו האנטי-טראמפי, עלו במעל 80% במהלך השנתיים של טראמפ בבית הלבן. כך שלמעשה אחד המתנגדים הגדולים ביותר של הנשיא האמריקאי, חווה עליה חסרת תקדים במניותיו בעקבות הנשיא אליו הוא מתנגד.

ובתוך כך, השבוע ייפתח הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ. טראמפ כזכור לא יופיע בכנס, כך גם ראש הממשלה נתניהו ונשיא צרפת מקרון, שמעדיפים לעסוק בנושאי הפנים ולא ללכת לעיירה המושלגת. מי שכן יגיע הוא נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו, שאף דחה ניתוח רפואי אליו הוא נזקק לאחר ששרד בהצלחה ניסיון התנקשות במהלך מערכת הבחירות הסוערת בברזיל.

כתיבת תגובה