טרור העפיפונים: איגוד השמאים יעניק יעוץ חינם

בעקבות המצב בדרום איגוד השמאים יסייע בייעוץ חינם לאזרחים שרכושם ניזוק, הסיוע יכלול ייעוץ וליווי מקצועי והכוונה לגופי הפיצוי השונים

טרור העפיפונים. צילום יונתן זונדל פלאש 90.

איגוד השמאים בישראל יוצא הבוקר (ב) בהודעה לציבור אזרחי הדרום, כי כל מי שרכושו ניזוק עקב המצב הביטחוני ומתקשה למצוא פתרון, מוזמן לפנות למשרדי האיגוד בבקשה לקבלת סיוע.

באיגוד מניחים כי בקרוב יחל מס רכוש לקיים בדיקות המתחייבות מהמצב להיקף הנזק שנגרם. אשר על כן איגוד השמאים רואה לנכון לפנות בימים אלו אל ציבור הנפגעים ולהציע את עזרתו בייעוץ חינם למי שרכושו ניזוק. ייעוץ זה הינו מהותי ביותר עבור מי שרכושו נפגע.

המצב המתוח בדרום גורם נזק רב לרכוש: רכבים, בתים ותכולתם ושדות חקלאיים. כך למשל, מאז החל טרור העפיפונים, פרצו כבר 300 שריפות ועלו באש 5,000 דונמים של שדות חקלאיים תוך כדי השיקום ולאחר השיקום ניתן יהיה לאמוד את היקף הנזקים המדויק, בעיקר אם הניזוקים היו מבוטחים בחברות ביטוח בנוסף.

עו"ד דורון חבקין, יו"ר האיגוד אמר כי "לצערנו, נזק רב כבר נגרם לרכושם של תושבי הדרום ויש להניח שעוד ימשיך להיגרם. אנו מקווים כי לא תהיינה פגיעות בנפש. ייחודו של האיגוד הוא ביכולתו להעניק סיוע למי שנתקל בדרך למימוש זכויותיו במכשולים שונים. חשוב כי האיגוד יסייע בכל דרך אפשרית לאזרחים שסובלים גם כך, לצמצם את נזקיהם ולקדם נושא הפיצוי."

חבקין נותן מספר טיפים למי שרכושו נפגע וממליץ לתעד את הנזקים ע"י צילומים מהטלפון הנייד של כל דבר שלגביו קיים חשד שנפגע
לרשום ברגע האמת מה נפגע באיזה ובאיזה אופן. כמו כן אזרחים שניזוקו וברשותם פוליסת ביטוח, אפילו דרך משכנתא יפנו לחברת הביטוח בהודעה על הנזק.

במידה ומדובר בשריפה ממליץ חבקין לקבל את ממצאי חקירת הכבאות לשריפה, לפנות למשטרה לקבלת אישור במקרה של הצתה מכוונת או מעשה פח"ע (פעולה חבלנית עוינת) ולפנות לרשות המקומית ולקבל את התיעודים והמסמכים שהוציאו בעקבות השריפה.

בכל מקרה יש לפנות לשמאי – מומלץ להעסיק שמאים מוסמכים החברים באיגוד השמאים בישראל, על מנת שבמקרה של בעיה יהיה לכם כתובת לפנות אליה. חשוב לציין כי רק שמאי אשר מחויב למזמין השומה ולא לשום גורם אחר, יהיה מחויב להערכת נזק נקייה משיקולים זרים. זו תבטיח כי השומה תהיה הנכונה והמדויקת ביותר לנזק הקיים בשטח.

מוקד הסיוע המיוחד של האיגוד יטפל בנזקים הנגרמים בענפי החקלאות לסוגיו ובנזקי רכוש – בתי מגורים, מפעלים, עסקים וכלי רכב.

כתיבת תגובה