ידידותיות לסביבה לא חייבת לבוא על חשבון הנאה – ב.מ.וו 330e

ב.מ.וו 330E באה אלינו אולי רק בכדי לנער את התדמית האפרורית של מכוניות היברידיות היא חזקה, ועשויה היטב ועדיין חשמלית למחצה.

המגזר החרדי אוהב מכוניות. המגזר החרדי גם מתחיל להבין במכוניות, הרבה יותר מאשר בעבר. עוד ועוד דגמים של חברות שונות, שבעבר נראו מעט – או בכלל לא – סובבים בריכוזים החרדיים. הסכר, כך נראה, נפרץ. גם בציבור החרדי, מתברר, אוהבים את החיים הטובים: מרצדס, לקסוס, קאדילאק, אינפיניטי, אאודים, ווולובו הם חלק מרשימת רכבי הפאר המצויים באיזורים החרדים וכבר לא גורמים להרמת גבה.

אבל נדמה שחברת הפרימיום שדגמיה הכי פחות נראים בקרב אמידי המגזר, היא ב.מ.וו. למה? לא באמת ברור. זה בוודאי לא בגלל ארץ המוצא של הרכב שהרי מרצדס, אאודי או פולקסוואגן, מקובלים מאוד בציבור החרדי. אגב, כמה חברים שניסיתי לברר איתם את העניין אמרו גם שלחברות האחרות יש דימוי יותר "אלגנטי". אם למשהו יש הסבר יותר מעמיק הוא מוזמן לטקבק אותו.

אז לקחנו למבחן את BMW סדרה 3, חשמלית (330e), כדי להוכיח שהמכונית הזו – והחברה הזו – אינה נופלת ממתחרותיה ובדברים מסוימים אף עולה עליהן.

ב.מ.וו סדרה 3 היא מכונית מרשימה וניכרת חשיבה על כל סנטימטר בפח שלה. הג'אנטים גדולים. והחידוש, כיאה ל2018 למניינם הוא שקע ההטענה באזור הגלגל השמאלי הקדמי. לא ממלאים כאן רק דלק, פשוט תגיעו לחנייה הפרטית שלכם (אם יש לכם מכונית כזו, סביר להניח שאינכם גרים בעליית גג קומה חמישית בבני-ברק, אלא בשיכון ה' בעיר), ותטעינו את המכונית עד שהבטרייה תתמלא. כך תוכלו לנסוע על חשמל, במקום על הזהב השחור. (רוצים להבין יותר – בהערה למטה)

תא הנוסעים יפהפה ועשוי בקפידה,ומושבי העור בצבע חום נאים מאוד. אבל המושב האחורי אניננו נח דיו, וכשניסיתי לדמיין בוס שיושב מאחור בדרך לפגישה עסקית הגעתי למסקנה: הוא לא היה נהנה. המשענת קשוחה מעט בגב וזה לא נוח. לעומת זאת, מושב הנהג והנוסע שלידו נוחים ורכים יותר, למרות שמשענת הראש אינה רכה מספיק. בנוסף יש חימום וקירור במושבים.

מאחור אין מקום לשלושה נוסעים, רק ל-2 ולילד: ההגבהה במרכז רצפת הרכב מאחור, לא מעניקה מרווח לרגליים לנוסע האמצעי, גם אם הוא צנום כמוני. המרווח ל-2 הנוסעים מאחור, מימין ומשמאל, נאה מאוד ויש מקום לרגליים. גג המכונית הגבוה מאפשר גם לבעלי גובה 1.90 לחוש שם בנוח. נפח תא המטען גדול: 370 ליטרים.

בחזרה לתא הנוסעים ואבזורו: במעלה הקונסולה המרכזית נעוצה מערכת מולטימידה חכמה, אם כי דוברת אנגלית. יש בה אפשרות לתפעל כל דבר במכונית ולקבל מידע: החל מהמנוע ועד עוצמת התאורה בתוך המכונית. היא קלה לתפעול, בין היתר באמצעות ג'ויסטיק הנמצא סמוך לידית ההילוכים, ועמוסת ידע ואופציות. אפילו את ערוצים כאן 11, 12, 13 (2 ז"ל) ו-14 (10 ע"ה) תוכלו לראות, גם באמצע נסיעה. הנהג, כמובן, יביט רק בכביש.

למכונית פנסי חזית בטכנולוגיית לד, מערכת שמע מקורית וטובה, חיבורי USB ו-AUX ואבזור נוסף. יש פה כמובן מפתח חכם, מזגן מפוצל – וגם פתחי אוורור ושליטה עצמאית במושב השני, פתיחת תא המטען באמצעות הרגל – למקרה שידיכם מלאות, גג נפתח, ועוד ועוד. ההאנד-ברקס, משום מה, אינו חשמלי.

אחרי המפרט הטכני, בואו נדבר על הנסיעה. בחרו באחד מארבעת מצבי הנהיגה – אכו-פרו (מתבססת על הבטריה וסופר חסכונית), קונפורט (משולב), ספורט או ספורט +. במצב האחרון, ההגה והמתלים יהיו קשוחים יותר והעברת ההילוכים ארוכה יחסית.

כעת, כדי להסיט את ידית תיבת ההילוכים האוטומטית – הניצבת זקורה – תלחצו על לחצן קטנצ'יק בשמאל הידית, למעלה, ואז תדחפו אותה אחורה (לרוורס) או קדימה (לדרייב). במקרה שתרצו להכניס לפארקינג, לחצו על המתג שנמצא במעלה הידית.

כמו בכל רכב בעל הנעה מסוג זה, לא תשמעו בכלל שהמנוע התעורר לחיים, חשמלי כבר אמרנו. לחיצה על הדוושה מזניקה את הרכב היפה הזה קדימה, בעזרת מנוע בנפח 2000 סמ"ק ו-184 כוחות סוס. אם אתם על מצב קונפורט, תרגישו את המנוע היטב, ואם אתם על ספורט או ספורט פלוס – אז בכלל יהיה קשה להסביר במילים על הדיוק במלאכה המשולבת של המנוע, המתלים וההיגוי. שלימות. ככל שמאיצים, מרגישים כאילו שחררו לקרב סוס אצילי שרק חיכה לרגע הזה; למרות המהירות, המכונית נשארת דבוקה לכביש גם בסיבובים חדים, משל מדובר בשני תאומים סיאמיים שאין מצב כי יפרדו. אם כי רעשי הרקע שחדרו לתא הנוסעים בהאצה, קצת העיבו.

מובן שבמצב חשמלי – מנוע עם 88 כ"ס – המנוע "אדיש" יותר. אם לא הטענתם את הבטריה, היא תיטען במהלך הנסיעה, בעיקר בבלימות. במקרה כזה, אם בנהיגה חסכונית אתם חפצים, כוונו את מצב המנוע לקונפורט. לטענת היבואנית, 'דלק מוטורס': "הודות לטכנולוגיית eDrive שפותחה במסגרת טכנולוגיות EfficientDynamics של BMW, ניתן לנסוע לטווח של עד 37 קילומטרים עם מנוע חשמלי בלבד – מבלי לפלוט כלל מזהמים ומבלי לצרוך כלל דלק".

במצב של נהיגה חשמלית, תוכלו לבחור, באמצעות לחצן "אי דרייב" באחד מ-3 מצבי נהיגה אפשריים: שילוב בין מנוע הבנזין למנוע החשמלי, נהיגה חשמלית בלבד עד 120 קמ"ש ושמירת אנרגיית הסוללה לשלב מאוחר יותר.

במכונית אביזרי בטיחות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית שמתפקדת נהדר, התראת שטח מת במראות, חיישני נסיעה לאחור ומצלמת רוורס.

צריכת הדלק, בנסיעה משולבת – ובהתחשב בכך שהבטרייה לא הייתה מלאה ובכך שבמכונית כזו לוחצים היטב על הדוושה – עמדה על ליטר דלק אחד לכל 17  ק"מ של נסיעה משולבת.

—-

נתונים:

מחיר: החל מ-290 אלף שקלים

מנוע: 2,000 סמ"ק ו-184 כוחות סוס במנוע הבנזין + מנוע בנזין 88 כ"ס

מ-0 ל-100: 6.1 שניות

בסיס גלגלים: 2,810 מ"מ

נפח תא מטען: 380 ליטר

כריות אוויר

צריכת דלק: 1 ל-17

דרגת זיהום אוויר: 2

מעלות: אבזור, נוכחות, חיסכון בדלק, מנוע ונסיעה.

חסרונות: אין מקום ל-3 במושב מאחור, משענת הגב קשוחה מאחור.

 

* מתוך אתר BMW: את הבטריה "אפשר לטעון בקלות ובצורה נוחה מאוד, באמצעות עמדת טעינה ביתית, אשר תסופק ותותקן בישראל ע"י חברת Gnrgy. הפתרון הבטוח והמותאם אישית כולל עמדת טעינה, בדיקת התקנה ואיש מקצוע מיומן שמתקין את העמדה בבית, במשרד או בחניון. במסגרת בדיקת ההתקנה, אנשי השירות של חברת Gnrgy יבדקו את החיבורים האפשריים של עמדת הטעינה. לאחר ההתקנה, תקבל הוראות שימוש והכוונה, ויעמוד לשירותך מוקד שירות טלפוני. יש לוודא את היתכנות התקנת עמדת הטעינה בבית הלקוח טרם רכישת הרכב. משך הטעינה אינו ארוך, ותוך כשעתיים ורבע הסוללה של המכונית תהיה טעונה במלואה ומוכנה לשימוש. שקע הטעינה של המכונית מותקן מאחורי מכסה, בלוח הצד הקדמי-שמאלי. טבעת LED מוארת בשקע הטעינה מציגה את סטטוס הטעינה בצורה ברורה.

בנוסף לטעינה הביתית, ניתן לבצע טעינה של המכונית בכל עמדת טעינה ציבורית הנמצאת ברחבי הארץ. מספרן של עמדות הטעינה הציבוריות שאפשר למצוא בדרכים נמצא במגמת עלייה, ואפשר להשתמש בהן בצורה קלה ונוחה.

את פריסת עמדות הטעינה הפזורות ברחבי ישראל ניתן למצוא באתר האינטרנט של חברת Gnrgy בכתובת www.gnrgy.co.il או באפליקציה הנושאת את שם החברה.

שקע הטעינה של המכונית מותקן מאחורי מכסה, בלוח הצד הקדמי-שמאלי, וטבעת ה-LED בשקע הטעינה מספקת מידע ביחס לסטטוס הטעינה של המכונית גם כשנמצאים בחוץ.

2 תגובות ל: "ידידותיות לסביבה לא חייבת לבוא על חשבון הנאה – ב.מ.וו 330e"

  1. העניין עם BMW זה תדמית לא כ"כ טובה, בגלל ראשי משפחות פשע שנוהגות על הX5/6, וזה מה שיצר תדמית קצת גרועה ליצרן חוץ מזה, אלה מכונות נהיגה אמיתיות וטהורות (בעיקר הסדרה המשודרגת 'M' המקבילה למתחרה AMG של דיימלר)

  2. הסיבה העיקרית היא שהמיתוג של במוו היא בעיקר ספורטיביות והנאה מנהיגה "מכונת הנהיגה המושלמת"
    ובמגזר החרדי למרות שיש מודעות לרכבי יוקרה הדגש העיקרי אינו על "ספורט"
    וחוץ מזה חסר לחברה הזאת שימושיות מרובה מה שהעיקר אצל החרדים

כתיבת תגובה