יודעים לנסוע בהיברידי-חשמלי נקי-נקי? אולי תגיעו ליפן

נוסעים על חשמל מבלי להטעין: טויוטה מכריזה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל", לעידוד נסיעה חשמלית, חסכונית וירוקה • המנצח יהיה הנהג שישלים את המסלול, באורך 130 ק"מ, באופן החשמלי והנקי ביותר; הפרס – חופשה זוגית ביפן

טויוטה קורולה סדאן | צילום: טויוטה

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה על ה"מרוץ ההיברידי-חשמלי", אירוע ראשון מסוגו בישראל וככל הידוע גם בעולם, במסגרתו מאות נהגים, מקרב הציבור הרחב, יבדקו כמה באמת רכב היברידי יכול לנסוע בתנאי אמת על חשמל בלבד. 

המרוץ ההיברידי-חשמלי מיועד לבעלי רכבי קורולה סדאן, הדגם הנמכר בכל הזמנים, בגרסתו ההיברידית ומטרתו לעודד נהיגה חסכונית ונקיה מפליטת מזהמים, ובכך להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, ללא כל צורך בטעינה ותשתית טעינה חיצונית. המנצח/ת בתחרות יהיו הנהג/ת שיסיימו את מסלול המרוץ עם אחוז זמן הנסיעה החשמלית הגבוה ביותר מסך זמן הנסיעה הכולל. נסיעה חשמלית עושה שימוש במנוע החשמלי בלבד ומצמצמת ל-0 את פליטות גזי החממה המזהמים למען שמירה על כדור הארץ ואיכות האוויר שכולנו נושמים.

המרוץ הייחודי יתקיים בשני שלבים בחודש הבא (מוקדמות ב-14.5 וגמר ב-21.5), במסלול המוקדמות שאורכו 130 ק"מ ומסלול הגמר שאורכו 100 ק"מ, ואשר יוזנק ויסתיים באצטדיון נתניה. מטרת המשתתפים כאמור היא לבצע את הנסיעה "החשמלית" והירוקה ביותר, כאשר המדידה תתבצע באמצעות מכשיר ייעודי שיותקן בכל רכב. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס נחשק ויוצא דופן – חופשה זוגית בטוקיו, יפן. הזוכה במקום השני יזכה בסוף שבוע זוגי במלון היוקרתי "בראשית". 

מהלך התחרות

שלבי המרוץ – המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל ייערך בשני שלבים: 

שלב המוקדמות יתקיים ביום שישי ה- 14 במאי 2021 (בין 7.00 בבוקר ועד 15.00 אחה"צ) ובו יוכלו לקחת חלק עד 200 נהגים ונהגות שיוזנקו ב-4 מקצים בזמנים שונים, בהתאם למועד שייקבע עבורם מראש, על מנת לאפשר נסיעה בטוחה ורציפה לכל המשתתפים. העשרה שישלימו את מסלול המרוץ עם % הזמן הגבוה ביותר בו נסעו על חשמל בלבד יעלו לגמר. שלב הגמר יחול שבוע לאחר מכן, ביום שישי ה-21.05.21 (באותן שעות: בין 7.00 בבוקר ועד 15.00 אחה"צ), ובו יתחרו 10 הנהגים הסביבתיים ביותר על הפרס הראשון הנחשק  – חופשה זוגית בטוקיו.

הפרמטרים לניצחון – על מנת למדוד את נתוני "הנסיעה החשמלית" ברכבים, נציגי טויוטה יתקינו בכל רכב רכיב מדידה המתחבר לשקע ה- OBD ברכב, שיתעד את נתוני הנסיעה של הרכב. במקרה של שוויון בנתוני אחוז זמן הנסיעה החשמלית, ההכרעה תיעשה באמצעות נתון תצרוכת הדלק הנמוך ביותר וזמן הנסיעה הכללי של מסלול המרוץ.

מסלול – שני שלבי התחרות יוזנקו מחניון אצטדיון נתניה, שם תהיה גם נקודת הסיום. אורך המסלול בשלב המוקדמות הוא כ-130 ק"מ ובשלב הגמר כ-100 ק"מ, והם יוזנקו לכיוון צפון בשלב המוקדמות ולכיוון דרום בשלב הגמר. המסלול נבחר על ידי טויוטה כך שיספק נסיעה מגוונת בכבישים עירוניים ובינעירוניים. כל משתתף יהיה חייב לעבור במספר ציוני דרך שנקבעו מראש. בשלב המוקדמות תהיה עצירת חובה בנקודת ציון בגן לאומי אפק אנטיפטרוס, בה יתבקשו המשתתפים לדומם מנוע וליצור תמונה "ירוקה" מקורית. התמונה הירוקה ביותר שתיבחר על ידי טויוטה תזכה את בעליה בפרס של סופ"ש  זוגי בצימר אקולוגי בארץ. 

מי יכול להשתתף? – המרוץ מיועד לבעלי ובעלות טויוטה קורולה סדאן היברידית ולמלווה אחד/ת בכל רכב (סה"כ נהג/ת + נוסע/ת), וזאת על מנת לאפשר תחרות בתנאים שוויוניים והוגנים עד כמה שניתן מבחינת נתוני הרכב ויכולות הביצוע הטכניות של הנהג/ת. הקורולה היא הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנים 2019, 2020 וגם ברבעון הראשון של 2021, עם כ- 90% מכירות היברידיות מסך מכירות הדגם. כל משתתף/ת יקבלו ערכת השתתפות בסוכנות טויוטה על פי בחירתו/ה וכן הדרכה וטיפים כיצד לנהוג באופן נכון וחשמלי יותר לטובת מימוש הפוטנציאל של השימוש במנוע החשמלי. ביוניון מוטורס מאמינים שהלקוחות יאמצו את דרך הנהיגה היעילה יותר גם לאחר המרוץ, בשימוש יומיומי, לחסכון בדלק וצמצום זיהום האוויר. 

בשלב המוקדמות של המרוץ ישתתפו מגישת הטלוויזיה ואושיית הלייף סטייל ירדן הראל ובעלה עומרי שלום, המבקשים לעודד אורח חיים סביבתי ואקולוגי יותר ולהיות חלק מפעילות שמטרתה להראות כיצד ניתן לעשות זאת כבר עכשיו, באמצעות הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית. ירדן הראל שמאמינה בקידום קיימות ויוזמות לעתיד ירוק יותר, תיסע  עם בעלה בקורולה סדאן היברידית, ויחד הם יערכו סיור בין אתרים אקולוגיים וסביבתיים ברחבי הארץ, בסופו ייקחו חלק בחוויית המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל.

לפרטים מלאים והרשמה למרוץ –  https://toyotahybridrace.co.il/

כתיבת תגובה