יוטיוב גייסה 10,000 עובדים לבקרת תוכן

"גוגל" בעלת חברת יוטיוב החליטה לשכור כעשרת אלפים עובדים בכדי לבקר תכנים המופיעים בפלטפורמת הוידאו, לאחר שספגה ביקורת קשה  מצד מפרסמים בעקבות דיווחים כי התאפשר לתוכן פוגעני להסתנן, וקיבלה ביטולים רבים

נמחקו. יוטיוב | צילום: shutterstock

חברת גוגל שמחזיקה בחברת יוטיוב החליטה לשכור כעשרת אלפים עובדים חדשים על מנת לבקר את התכנים המופיעים באתר יוטיוב ולוודא כי אינם פוגעניים או מפירים את מדיניות החברה. היוזמה באה בעקבות טענות קשות על יוטיוב שאינה מבקרת מספיק את התכנים המופיעים אצלה ומאפשרת לתכנים פוגעניים לחדור ולהתפרסם דרכה.

מנכ"לית יוטיוב,  הודיעה כי מלבד הגיוס של הבקרים החדשים יוטיוב החלה כבר בפיתוח בינה מלאכותית מתקדמת שתסנן תכנים כאלה והיא תמשיך לשקוד על פיתוחם. הי הוסיפה וסיפרה כי בקרי התוכן בדקו למעלה מ2 מיליון סרטונים שנחשדו על ידם כלא נאותים, ובעזרת כך אף אימנו את מערכות הבינה המלאכותית לזהות בעיות כאלה בעתיד.

יוטיוב שספגה בחודש שעבר ביקורת קשה  מצד מפרסמים של מותגים בינלאומיים בולטים, בהם מארס, דויטשה בנק ואדידס, לאחר דיווחים כי התאפשר לתוכן פוגעני להסתנן מבעד לפילטרים שלה, קיבלה ביטולים רבים מאותם מפרסמים וניזוקה כלכלית מהפרשה. כעת מנסה ענקית הוידאו לשקם את תדמיתה בכדי להחזיר לעצמה את האמון שאיבדה.

בנוסף להפסד הכספי המניע לשינוי מגיע גם מלחץ רגולטורי, ממשלת בריטניה השעתה במרץ האחרון את פרסומיה מיוטיוב, והזהירה כי יוטיוב מכיל תכנים לא ראויים, ולא מתאימה לילידים. בנאום שנשאה ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי בחודש ספטמבר, דיברה מיי על הסכנות הטמונות בפלטפורמות כמו יוטיוב והציבה אתגר לחברות הטכנולוגיה להוריד חומר לא ראוי תוך שעתיים.

כתיבת תגובה