יום השיבוש הגדול: הפרות סדר וחסימות כבישים במוקדים רבים

שורה של כבישים נחסמים ונפתחים לסירוגין | במרבית המוקדים מדובר בעשרות בודדות של מפגינים שחוסמים את הכביש | במשטרה טוענים כי הם פועלים ביעילות לפיזור ההפגנות ומניעת חסימת צירים | הקדימו את זמנם: עשרות ניסו לפרוץ לאולם הנוסעים בטרמינל 3 ונבלמו בידי המשטרה

מפגינים מבעירים אבוקות בקרית הממשלה בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

רגע אחרי העברת חוק עילת הסבירות בקריאה ראשונה – לאחר שמוחים משמאל ניסו לפרוץ למליאת הכנסת ולשחזר את אירועי גבעת הקפיטול – כבר בשעה 6:00 בבוקר החלו הפרות הסדר בהרצליה. המשטרה דיווחה כי כ-30 מוחים חוסמים את מחלף הסירה, כביש 20 מצפון לדרום באמצעות אוהלים הבערת צמיגים ואבוקות. כעבור כחצי שעה עשרות המוחים פונו ע"י שוטרים והכביש נפתח לתנועה.

לקראת השעה 7:00 נחסם כביש 2 לתנועת כלי רכב בכניסה לחיפה, סמוך לחוף הסטודנטים בשל הנחת משטחי עץ על הכביש. כוח משטרה מפנה את התנועה לצירים חלופיים ונערך לפיזור המוחים והסרת המפגע. בתוך כחצי שעה הוסר במפגע והתנועה שבה לסדרה.

באותה עת חשפה המשטרה סמוך למכבים, במסגרת ההיערכות המבצעית והמודיעינית שהנחה ממ"ז מרכז למניעת הפרות סדר ושיבושי תנועה, התארגנות מוחים כשברשותם צמיגים שיועדו עפ"י החשד להפרת הסדר הציבורי וסיכון משתמשי הדרך. קומץ המפגינים ביער הסמוך למכבים, נתפסו כשברשותם למעלה מעשרה צמיגים. כאמור, השוטרים סיכלו את שיבוש התנועה והסדר הציבורי, תוך החרמת האמצעים ותיעוד הנוכחים בהתאם.

בשעה שמונה דווח על מחאה בקרית הממשלה בהשתתפות מאות מפגינים. כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום. נעצר חשוד אחד בחשד להפרת הסדר. במקביל מקיימת בקרית הממשלה בחיפה מחאה בהשתתפות מאות מפגינים אשר חוסמים את הכביש. אחד המפגינים נעמד עם רכבו בלב המחאה ועל אף בקשות השוטרים להזיז את הרכב הוא סירב. השוטרים עצרו את המפגין בחשד להפרת הסדר והזיזו את הרכב מהמקום.

לקראת 8:20 דווח כי המשטרה סיכלה ניסיון חסימת כביש והפרת סדר סמוך לנצר סירני במסגרת ההיערכות המבצעית והמודיעינית שהנחה ממ״ז מרכז למניעת הפרות סדר ושיבוש התנועה.

במקביל, עשרות מוחים ירדו אל איילון דרום במחלף קק"ל וחוסמים את הכביש מצפון לדרום כשהם מבעירים אבוקות.

באותה שעה, המשטרה עצרה 5 חשודים בהפרת הסדר הציבורי בכביש 443 סמוך למודיעין ומערך השוטרים תוגבר במקום לפינוי כלל המוחים ופתיחת ציר התנועה מחדש.

בסך הכל בשעה 8:30 בבוקר, היו חסומים בעקבות הפגנות – כביש 20 מחלף קק"ל לדרום. כביש 1 מחלף חמ"ד למזרח. כביש 443 צומת מכבים רעות למזרח.

עוד נודע, כי שוטרי מרחב נתב"ג פיזרו הבוקר התקהלות לא חוקית בתוך טרמינל 3, בהתאם להיערכות המבצעית שהנחה מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון, לשם שמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, המשטרה הוציאה עשרות מוחים מתוך אולם מקבלי הפנים בנתב"ג אל מחוץ למתחם הטרמינל. המשטרה שבה ומדגישה כי לא תותר מחאה בתוך הטרמינלים ויש לממש את זכות המחאה במקומות שהוקצו לכך מטעם רשות שדות התעופה.

לקראת 8:45, לאחר שמפגינים חסמו את כביש 1 מחלף חמד לכיוון ירושלים, תוך שהודלקו אבוקות ורימוני עשן ונחסמה דרכו של רכב חירום – כוחות משטרה החלו בפעולות להסטת התנועה והדיפתם של המפגינים במטרה לפתוח את הכביש תוך שימוש באמצעים. במקביל, פונו המוחים ממחלף קק"ל וכביש איילון נפתח לתנועה.

בהמשך המחאה נעה צפונה, ומאות מוחים חסמו את צומת הפיל לכיוון הכפר הירוק, כשבמקביל – בשעה 9:15 דווח כי המשטרה עצרה 4 חשודים בהפרת הסדר הציבורי בצומת ראשונים בראשל"צ וערכה שינויים בהסדרי התנועה.

לקראת השעה 9:30 דווח כי "ברגעים אלו נפתחו כלל הנתיבים בכביש 1 לכיוון ירושלים לאחר שכוחות המשטרה השלימו את הדיפת המפגינים לצד הדרך, תוך שנאלצו להשתמש לפרקים באמצעים להדיפתם. עד כה עצרה המשטרה 6 חשודים בהפרת סדר והדלקת אבוקה והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה".

כתיבת תגובה