יונדאי סטאריה – מישהו כאן הגזים | בוחנים רכב

עיצוב מרשים, נוחות מקסימלית לנוסעים, אבזור מרשים ועוד פינוקים שפחות מוכרים ברכב היסעים | יונדאי סטאריה, מגדיר מחדש את כל מה שאנחנו מכירים בטנדר-נוסעים | וגם אם המעצבים הגזימו קצת בטיפוח שלו – אהבנו את עודף ההשקעה המוגזם… מאוד!

יונדאי סטאריה | צילומים: יצרן ויחיאל גרין

אם מצאתם את עצמכם בוהים בתמונות ולא מאמינים שאתם רואים רכב מסחרי, אתם לא לבד. נראה לי שמעולם לא קיבלתי כל כך הרבה תגובות בנסיעת מבחן, כמו בימים שבחנתי את הסטאריה.

יונדאי לא רק מייצרת מכוניות חשמליות, כידוע. למעשה, במפעלי יונדאי מייצרים כמעט כל דבר שיש לו ארבעה גלגלים והוא נוסע. כשראיתי במסיבת העיתונים לפי יותר משנה על המסכים את הסטאריה, זה היה נראה כמו קונספט של תערוכת רכב, משהו שלעולם לא יגיע לתצורה שתעלה על הכביש. אבל הנה, ביונדאי מוכיחים שזה בסדר להגזים – וכך גם חושבים כל אלו שהזמינו את הרכב וגמרו את המלאי של הסטאריה בארץ.

1 . תעודת זהות: רכב מסחרי ומוביל נוסעים של יונדאי. מתחרים: סיטרואן ג'מפי, פולקסווגן טרנספורטר.

2. צפי מסירה: קצת יותר משלשה חודשים, שזה ממש קצר, יחסית, בתקופה הזו, להמתנה לרכב חדש.

3. גרסאות: גרסת נוסעים וגרסת קומבי. רמות איבזור: Premium תשעה מקומות ישיבה, מושבי בד כהים ו-luxury להובלת אחמי"ם או משפחות שיודעות לפנק. זו הגרסה שבחנו.

4. יש כאן מהפיכה: בהחלט! לקחת רכב שמרני כמו רכב היסעים ולהפוך אותו לרכב כל כך מרשים זו מהפיכה. העיצוב: לא דומה לשום דבר שעשו כאן עד היום, (טוב אולי הפריוויה האגדית של טיוטה עשתה משהו דומה); בעיקר העיצוב החיצוני העגלגל מלפנים, שממשיך עם קוים ישרים חדים לטובת פרקטיות של תא הנוסעים המרווח, והסיומת מאחור שגרמה לרבים לתהות האם זה רכב חשמלי. כן הוא די מזכיר את האיוניק 5 החשמלית.

5. רמת אבזור: ללא מתחרים. מושבי עור בהירים, גג נפתח וגג שמש ענקי נוסף לנוסעים, מערכת מולטימדיה ושני מסכים שנלקחו הישר מהטוסון ודומיו.

6. בטיחות אקטיבית: יש כאן הרבה יותר בקרות מכל רכב שאני מכיר. בתחום הזה הוא מביס גם כמה רכבי יוקרה.

7. תצורת הרכב: שלש שורות של מושבים, מרווח רגליים של ספורטאים בגובה שני מטרים ותא מטען בנוסף של אלפי ליטרים. בחו"ל יש גרסה עם שורה רביעית… מיזוג: מקורי כמובן, פתחי מיזוג בתקרה וברצפה.

8. מנוע וגיר: אותו מנוע כמו בסנטה פה, מנוע דיזל 2.2 ליטר, הספק של 200 כ"ס והוא מזיז את הענק הזה בנחישות מרשימה, צריכת דלק כ-10 ק"מ לליטר.

9. איך הנהיגה: צריך לזכור שלא מדובר במיניוואן קומפקטי. זה רכב ארוך וגבוה, תנוחת הנהיגה גבוהה, וכדי להיכנס לרכב צריך לטפס, כמובן. בנוסף, אין ממש חלונות מאחור, אלא שטח זכוכית ענקית עם פתיחה ידנית ומסורבלת של שני חלונות בלבד – כנראה זכר לעובדה שמדובר ברכב מסחרי. קו החלונות של הרכב הם חלומו של כל ילד, שאוהב להסתכל על מה שקורה בחוץ, רכב חופש אמיתי.

10. דלתות אחוריות: שתיים, אחת מכל צד. הן ענקיות אך באופן מפתיע קלות לפתיחה כמו חמאה. בחו"ל אפשר לקבל את הדלתות האחוריות עם פתיחה חשמלית, מה שמייקר כנראה את הרכב מאד.

מחיר: לגרסת 9 מקומות Premium במחיר של 274,900 ₪, גרסת 8 מקומות  Luxury  במחיר של 298.990 ₪

סיכום: זה בסדר להגזים וככה בדיוק אנחנו אוהבים אתכם. וברכות מיוחדות ליונדאי על האומץ ללכת נגד הזרם.

כתיבת תגובה