יותר הרוגים בקיץ, למרות שעות האור והכבישים היבשים

176 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ של השנה האזרחית הקודמת. זאת לעומת 136 בחודשי החורף. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "יותר אנשים נמצאים בחוץ, ביניהם ילדים ובני נוער רבים"

יותר ילדים בכבישים. צילום: אור ירוק

ביום רביעי, אחרי תשעה באב, יחל באופן רשמי "בין הזמנים" שיימשך עד ראש-חודש אלול הבא-עלינו-לטובה. הקייטנות מחד, והמשפחות על טפן מאידך יגדשו את כבישי ישראל. המשמעות: יותר כלי רכב, ויותר סיכוי לתאונות, חלילה. לא עלינו ללא עליכם.

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך חודשי הקיץ (מאי-ספטמבר) בשנה האזרחית 2016 למניינם, נהרגו בתאונות דרכים 176 בני אדם. זו עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2015. מהנתונים עולה עוד כי בקיץ נהרגים הרבה יותר בני אדם בכבישים לעומת עונת החורף. על פי הנתונים, בחודשי החורף של השנה הקודמת (נובמבר-דצמבר 2015 וינואר-מרץ 2016) נהרגו בתאונות דרכים 136 בני אדם – כמעט 30% פחות לעומת חודשי הקיץ.

גם מבחינת כמות הפצועים, הקיץ "מוביל" עם 10,318 נפגעים בתאונות דרכים, מהם 873 באורח קשה, לעומת 9,397 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים בחורף, מתוכם 727 באורח קשה. ומה קורה בציבור החרדי? אז ככה: במהלך השנים 2007-2016 נפצעו בבני-ברק 70 בני אדם באורח קשה בתאונות דרכים שאירעו בחודשי הקיץ; בביתר 16, באלעד 12 ובמודיעין עילית 11. לאידך, מתוך הנפגעים בשנים אלו בין החודשים מאי-ספטמבר, נרשמו בבני-ברק תשעה הרוגים, באלעד שניים ובביתר אחד.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "בחודשי הקיץ החמים הנהיגה מסוכנת במיוחד: גם רמת העייפות גבוהה מהרגיל וגם הרבה יותר אנשים נמצאים ברחובות ובנסיעות, ביניהם ילדים ובני נוער רבים. בכדי למנוע תאונות ואבדות בנפש, על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים וכן להסביר לנהגים ולהעלות את מודעותם לסכנות אלו הקיץ. תאונות דרכים הן לא גורל אלא מחדל מתמשך שחייבים להילחם בו. אנו מאחלים לכל עם ישראל חופשה בטוחה וחזרה ממנה בשלום".

כתיבת תגובה