ייצוגית במיליארד שקל נגד 'דן': איחרה בזמני הנסיעות

האיחורים המשמעותיים של חברות התחבורה עשויות לעלות להן ביוקר רב • תביעה ייצוגית שהוגשה תובעת מיליארד שקלים פיצויים • התובע: פוטרתי מהעבודה בבית הקפה בגלל ההמתנה לאוטובוס

חניון אוטובוסים של דן | צילום אילוסטרציה: Protasov AN, שאטרסטוק

השירות של חברת הנסיעות הגדולה 'דן', עולה לתביעה ייצוגית. לאזרח בשם יוהן איסק טרקה, תושב דרום תל אביב נמאס מהאיחורים הרבים של קו 25 'דרומי-בת ים' והוא הגיש בקשת אישור לתביעה ייצוגית נגד חברת 'דן' בסכום של כמיליארד שקלים. במרכז התביעה עומדת הטענה כי הוא פוטר מעבודתו בעקבות האיחורים הרבים של חברת דן.

לקוראי 'ביזנעס' הסיפור כלל אינו חדש, לפני כחצי שנה פרסמנו את דוח הפעילות החצי שנתי של התחבורה הציבורית הנעשה על ידי משרד התחבורה. בבקרה האלקטרונית מקבלת חברת דן את הציון הגרוע 55% ואילו בסקר “בחינת שביעות הרצון של הנוסעים בתחבורה ציבורית מהשירות הניתן להם על ידי מפעיל הקו”, נותנת העיר בני ברק ציון חריגה של 4.45 ציון גרוע בעליל. (לשם השוואה חברת נתיב אקספרס מקבלת ציון חריגה של 1.11, מטרופולין כללי 3.01, סופרבוס 1.51).

גם בשאר האשכולות של דן מתקבלים ציוני חריגה גבוהים יחסית. אשכול רמת גן מקבל ציון של 2.47, תל אביב כללי 3.42 ראשל”צ-חולון 2.95, בת ים 3.5, ובת ים-רמת גן 3.04, כלומר המצב ב'דן' גרוע אבל בבני ברק גרוע עוד יותר.

יוהן טרקה סיפר ל'מאקו' כי פעמים רבות המתין בתחנה יחד עם נוסעים רבים, אבל האוטובוס לא הגיע בכלל. "הנהגים פשוט היו חולפים ולא עוצרים בתחנה", משחזר טרקה, "אני ושאר הנוסעים היינו מנופנפים להם בידיים אבל זה ממש לא הזיז להם. הם המשיכו הלאה". בעקבות כך הוא נאלץ לבטל פגישות, להגיע לעבודתו בבית הקפה באיחור, ובלית ברירה גם לנסוע במוניות והדבר פגע בלימודיו במכללה.

"פניתי פעמים רבות למוקד 'דן' לברר את העניין מדוע הנהגים לא עוצרים", צוטט טרקה, "אבל היו אומרים לי שזה בבדיקה. כל פעם תירוץ אחר. בסופו של דבר פיטרו אותי מעבודתי בבית הקפה". בהמשך פנה האיש לקבל סעד מהרגולטור האחראי – משרד התחבורה. הוא הגיש תלונות מפורטות על הזמנים שבהם הנהגים פשוט לא עצרו בתחנה. "פנייתך נבדקה אל מול מערכות המשרד ונמצא כי המקרה המתואר בפנייה מהווה לכאורה חריגה מתנאי רישיון הקו", הייתה התשובה הלקונית שקיבל.

חריגה מתנאי הרישיון

טרקה הבין כי אם משרד התחבורה רואה בהתנהגות של חברת דן 'חריגה מתנאי רישיון הקו' ולא עושה דבר בנידון, עליו לעלות לחלונות הגבוהים יותר. הוא הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד דן לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עורכי הדין אור ירקוני ואורי אלדר ודרש בשמם של הנוסעים פיצוי כאמור של כמיליארד שקל.

"מדובר במחדלים מתמשכים של החברה שאני ושאר הנוסעים לא קיבלנו שום פיצוי על אובדן הזמן שלנו", טוען טרקה, "נגרמה לי עוגמת נפש רבה, כעס עלבון, ותחושה שחברת דן מזלזלת בי ובנוסעים שמשתמשים בתחבורה הציבורית".

בתגובת חברת דן לפרסום ב'מאקו' אודות כתב התביעה נאמר: "חברת דן תלמד את התביעה ותגיב לנטען בה בבית המשפט". נציין כי על הדו"ח שהבאנו לעיל, טוענת חברת דן כי העבודות בגוש דן להקמת הרכבת הקלה הן האשמות שוא: "עם כאוס תחבורתי ועבודות תשתית על הרכבת הקלה שסותמות את היער, זו משימה על סף הבלתי אפשרי".

נזכיר כי אין זו תביעה ייצוגית ראשונה של עורכי הדין ירקוני ואלדר נגד דן. לפני כתשעה חודשים הגיש יוסף קצב תביעה ייצוגית נגד שירות באבל דן על סך של 40 מיליון שקל בגין פרצות באבטחה. קודם לתביעה, נחשף באתר גיקטיים כי מערך הפקת החשבוניות של שירות ‘באבל דן’ חשף לכאורה שמות מלאים, כתובות מייל ופרטי אשראי של לקוחות. יום למחרת נחשפה פירצת אבטחה נוספת שהותירה לכאורה אלפי צילומי תעודות זהות, תעודות אזרח ותיק ואמצעי זיהוי נוספים של משתמשים חשופים בתיקייה פומבית באתר החברה.

במקרה ההוא, אישר בית המשפט את התביעה, כעת נותר לראות האם בית המשפט יהיה מוכן לדון בתביעה גרנדיוזית של מיליארד שקל.

תגובה אחת ל: "ייצוגית במיליארד שקל נגד 'דן': איחרה בזמני הנסיעות"

  1. תביעה חסרת סיכוי. העיקר שעורכי הדין הליצנים ישיגו איזה שכר טרחה של 60 אלף שח. ופירסום

כתיבת תגובה