ייתי ואחמיניה • המרובעת שמעניקה חוויית נהיגה אחרת

הדגם החדש של הייטי מציע תחושת גובה ומרווח ומשתדל ואף מצליח להתאים את עצמו לשפה העיצובית של משפחת סקודה. אבל… הוא יקר ביחס למשפחתיות, אם כי, מחירו נמוך מרכבי פנאי-שטח דומים

צילומים: מנדי ריזל

סקודה ייטי חריגה בנוף בחזותה החיצונית. בשנים האחרונות, בזכות הצמיחה המאסיבית בעולם רכבי הפנאי-שטח, היא לא המכונית הגבוהה היחידה באזור, אבל הצורה המרובעת מבליטה אותה. יש שיאמרו לשבחה, ויש שיאמרו לגנותה. אני סובר שלשבחה. הדגם הזה עבר מתיחת פנים קלה לעומת הדור הקודם, בניסיון להתאימו למראה החיצוני של שאר בני משפחת סקודה הנכבדה.

המכונית – בעלת שלדה צ'כית ומנוע גרמני – שונה ויוצאת-דופן. היא אמנם סוג של פרייבט, אך קומתה הגבוהה משווה לה מראה של ג'יפון ומאפשרת לה, בעזרת מרחב גחון נדיב של 18 ס"מ שמאפשר לנסוע גם בשבילים שאינם סלולים. הדגם אותו בחנו אינו 4X4 כך שאם אתם מחפשים הנעה כפולה, אולי כבר כדאי לכם ללכת על הג'יפים הגדולים והמרווחים יותר.

בפנים המכונית, הייטי השתפרה – מבחינת אבזור – לעומת הדור הקודם: את מערכת הרדיו-דיסק מחליפה מערכת מולטימדיה 6.5 אינטש קוטרה, עם מצלמת רוורס בהתקנה מקומית. אבל למה, שיהיו בריאים, לא טרחו לשים שם נווטן? במכונית גם מזגן מפוצל ובגרסת ה'סטייל' – הדרגה הבכירה מתוך שתיים שאותה קיבלנו למבחן, גם חיישני גשם ותאורה, 'סטארט אנד סטופ', ובקרת שיוט ('קרוז קונטרול') שמוצבת על ידית, מתחת לידית האיתות הימנית.

המושבים מזמינים, הדשבורד מרגיש איכותי, ובכלל – נראה כי בסקודה חשבו, והצליחו, להנעים את זמנו של הנהג וארבעת הנוסעים האחרים בעת הנסיעה. העיצוב החיצוני הגבוה משפיע גם על המרחב הפנימי, הגבוה בהחלט – מה שמעניק תחושת רחבות בתא הנוסעים ותחושת גובה לנהג.

הייטי מצויידת במנוע מעולה בעל נפח של 1.2 סמ"ק (TSI טורבו) המשודך לתיבת DSG שבעה הילוכים ו-110 כוחות סוס – חמישה סוסים יותר ממנועי הדורות הקודמים.

מרווח הפנים נהדר, ולשלושה נוסעים בוגרים מאחורה יש די מקום לרגליים, והצפיפות לא מורגשת גם בנסיעות ארוכות. נפח תא המטען שלה אמנם אינו הגדול בקטגוריה, 321 ליטרים בסך-הכל, אך בגלל גובהו הוא מרגיש גדול הרבה יותר. באופן אישי, הצלחתי להכניס בו כל פריט שרציתי, כולל עגלה ומזוודה לשבת קודש.

צריכת הדלק של הייטי, בנסיעה משולבת, עמדה על 13 קילומטרים לכל ליטר דלק. אם הייתי אמור לבחור היום בין סקודה ייטי לבין סקודה אוקטביה – ברור שהייתי הולך על ייטי: נוסף למעלות שיש באוקטביה ונמצאות גם בייטי, היא מאפשרת גם נסיעה מעבר לכביש ואף מעניקה חוויית נהיגה בגלל הגובה. אה, אבל לכל דבר יש מחיר. הדגם שבו נסענו עולה 142,900. יותר ממכונית משפחתית, פחות מרכב פנאי-שטח.

מבט מעזרת הנשים: מכונית לא סטנדרטית בעיצוב שלה. חיצונית היא נראית קטנה יחסית לרכבי פנאי-שטח, אבל מרווח הפנים שלה הפתיע אותי לטובה. היא נוחה לנסיעה, וגם נהנית מבידוד טוב של רעשי חוץ. יש אבזור טוב יותר, אבל הוא לא לוקה בחסר יחסית למתחרות – בניגוד לעבר.

מעלות: מנוע, עיצוב ייחודי, חלל פנימי גדול, נוחות נסיעה | חסרונות: מחיר; הלו – אנחנו ב-2017. מה עם נווטן?

כתיבת תגובה