ינואר: נמשכת מגמת ההתאוששות ברכישת דירות חדשות

לפי נתוני 'במבי' המרכזת את מרבית מערכות הפניות למשרדי מכירות הקבלנים בישראל: מגמת העלייה בעסקאות לרכישת דירות חדשות נמשכה גם בינואר 2024 | זאת, בהמשך לנתוני הלמ"ס אתמול לפיהן בדצמבר 2023 נמכרו 2,279 דירות חדשות – עלייה של כ-79.5% ביחס לנובמבר 2023

מארק זאבי | צילום: מיכה בריקמן

על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול בחודש דצמבר נמכרו 2,729  דירות חדשות. מדובר בעלייה של כ- 79.5% ביחס לחודש נובמבר שבו נמכרו 1,520 דירות חדשות

על פי נתוני BMBY מערכות תוכנה, המגמה של עלייה בביקושים ובעסקאות לדירות חדשות נמשכה גם בחודש ינואר 2024 כאשר על פי ההערכות של במבי בחודש ינואר נמכר מספר הדירות החדשות הגבוה ביותר בהשוואה לכל חודשי שנת 2023. מבחינת העסקאות שנרשמו באמצעות במבי (המנטרת את מרבית משרדי המכירות בישראל) בחודש ינואר 2024 חל גידול נוסף של 62% במספר העסקאות ביחס לדצמבר 2023.

חברת 'במבי' היא ספקית של תוכנות CRM לחברות נדל"ן והמערכת של החברה מותקנת באלפי נקודות מכירה בישראל, אוספת ומנתחת את הפניות שמגיעות למשרדי המכירות ולפיכך יש לה את האפשרות למדוד את רמת הביקושים ואת מספר העסקאות לרכישת דירות חדשות בישראל בזמן אמת ובאופן יומיומי.

מארק זאבי, מייסד 'במבי' ציין, כי " אנחנו רואים מזה מספר חודשים את העלייה בביקושים אולם בחודשיים האחרונים הם משפיעים גם על העלייה במספר העסקאות. בתקופה הנוכחית שבה אי הוודאות היא גבוהה מאוד, משך הזמן לסגירת עסקה התארך. בנוסף חלק ניכר מהביקושים שמגיעים היום למשרדי המכירות (כ- 20%) מגיעים מצד תושבי חוץ המתעניינים ברכישת דירה בישראל וכאן משך סגירת העסקה ארוך עוד יותר.

"בשטח אנחנו רואים שרוכשי הדירות מעריכים כי בטווח הארוך מחירי הדירות יעלו כתוצאה משילוב של מספר גורמים: הירידה בשיווק הקרקעות לבנייה והשכרה ארוכת טווח, המחסור החמור בעובדים שהביא לעצירת או האטה הבנייה במרבית אתרי הבנייה בישראל, ועלויות המימון ליזמים שיפגעו בצד ההיצע. לצד זאת, הגידול באוכלוסייה, הצפי לגידול בעלייה לישראל והורדת הריבית יביאו לגידול בביקושים ולעלייה הדרגתית במחירים. היזמים מצידם תורמים לעלייה בעסקאות באמצעות מבצעי מכירות הכוללים הטבות מימון לרוכשים שיוצרות הזדמנויות בתקופה הנוכחית"

כתיבת תגובה