יצאנו עם ראב 4 לסיבוב פנאי בשטח || סקירת רכב

הוא מעוצב בפשטות יחסית ולא כל מתג הופך למסך מגע | הנדסת האנוש שלו מעולה, למרות שהעיצוב פרקטי אך חסר ריגוש | אבל טויוטה יודעת שהלקוחות נאמנים לדגם הזה ויבחרו בו גם בעיניים עצומות, כי בסך הכללי אי אפשר להיות שלא מרוצים ממנו | וזה עוד לפני שדיברנו על צריכת הדלק המפתיעה ואפשרות הטעינה בדגם שעליו נסענו | 10 נקודות על הראב 4

ראב 4 - רכב פנאי שלא נבהל גם מהשטח | צילומים: יחיאל גרין ויצרן

1 – הדור החמישי של ה- ראב 4 איתנו כבר 3 שנים זאת אומרת הדגם הזה קיים כבר מ-1994, אבל כבר מלאו שלש שנים מאז שהגיע לכאן הדור החמישי.

2 – הוא לא מנסה להיות זול כמו המתחרים שלו ולמרות תג מחיר שמתחיל בכמעט 190.000 הוא אחד הרכבים הכי נמכרים בקטגוריה. היסטוריית המותג האמינה ושוק יד השניה המטורף שלו עובדת תמיד טוב. עוד לפני שהלקוח בודק מה יש בתפריט.

3 – עיצוב חיצוני: אם חשוב לכם רכב פנאי שפשוט נראה טוב, במיוחד בגרסאות היקרות יותר, עם בתי גלגלים מבריקים, גג צף ותאורת לד, לכו על הצבע הלבן, בו יש לו את הלוק הנכון. בצבע הכהה של רכב המבחן, הוא לא מספיק הרשים.

4 – עיצוב הפנים פרקטי, איכותי ולא מרגש למרות פסים אדומים במושב… הנדסת האנוש מצוינת והאבזור עשיר מאד, אפילו מיזוג למושבים יש… אבל לא מספיק בשביל רכב עם תג מחיר כזה. כן, ברכב שמחירו 264.000 ₪ לא הגיוני שאין גג נפתח.

5 – כיצרן מוביל, טיוטה יכולה להרשות לעצמה לעשות מה שהיא מאמינה בו ולא להיסחף אחרי האופנה המסוכנת בתעשיית הרכב להפוך כל מתג שימושי למסך מגע שמישהו אמור להפעיל אותו תוך כדי נהיגה… בנוסף ללוח מחוונים דיגיטלי יש כמובן את מערכת המולטימדיה הגדולה בראב 4, היא אמנם משעממת בגרפיקה המרובעת שלה. אבל התפעול בצדדי המערכת הוא עם מתגים פיזיים וגם חוגות הווליום אמיתיות, כיף לתפעל ובעיקר בטיחותי.

6 – הראב 4 נמכר בישראל עם מנוע בנזין ובעיקר בנזין בשילוב היברידי, מה שמקנה לו צריכת דלק נמוכה מאד. אבל רכב המבחן שלנו אינו סתם היברידי שמביא נתונים פנטסטיים של 20 ק"מ לליטר, אלא גם נטען חשמלית בבית או בעבודה וזה אומר שיש לכם 75 ק"מ לנסוע על חשמל בלבד, ואם אתם לא נוסעים מרחקים גדולים ביומיום, אתם בהחלט יכולים לא לתדלק תקופה ארוכה. מצד שני יש תמיד מנוע בנזין שאפשר לנסוע איתו גם 800 ק"מ בלי לתדלק. ומהצד השלישי – אתם בהחלט יכולים להשתמש בכל כוחות הסוס של כל המנועים, שיחד מייצרים 306 כ"ס ומאיצים את רכב הפנאי הזה למאה קמ"ש ב6 שניות בלבד!

7 – טוב יש גם הנעה כפולה, אז ניצלנו את חול המועד לעקוף את הפקקים המטורפים דרך שבילים ודרכי עפר. הראב 4 מתמודד בזלזול בכל אתגר שהצבנו לו וכמובן לא מדובר במתחרה ללנד קרווזר…

8 – המושב האחורי מעולה ומרווח. הרצפה שטוחה ורק התאורה הפשוטה מזכירה לנו את סעיף 4…. תא המטען ענק ונפתח חשמלית.

9 – בטיחות אקטיבית יש כל מה שמקובל ו.. זהו.

10- לסיכום: רכב מצוין, המון המון כח, חיסכון משמעותי בדלק, רק תג המחיר הגבוה של גירסת הפלאג-אין והחסכון בדלק לא שווה את ההפרש ביחס לגרסאות האחרות של הראב-4.

5 תגובות ל: "יצאנו עם ראב 4 לסיבוב פנאי בשטח || סקירת רכב"

  1. בעל ראב 4 2020 , מתדלק 300 שח פעם בחודש, חלום של רכב. החיסרון היחיד זה נקישות האנשים בחלון ששואלים האם אני מוכר…..

  2. האם יש גג נפתח בדגם המפואר ?

  3. בין 7 ל 10 חודשים לאספקה….

  4. חבל שמי שכותב כתבה שכזאת שיש בראב 4 פלאג אין רעשים בזמן לחיצה על הבלמים. בביקור בסוכנות טיוטה אמרו שכך הרכב מתנהג ולי לא נראה שקיבלתי תשובה כנה. לפי דעתי חייבים לבדוק את רעשי הרקע היות ובראב 4 ההבירדי ב 3 שנים האחרונות לא היו בכלל רעשים שכאלה. לבדיקתכם….

  5. יש לי ראב 4 2022 עם גג נפתח
    מחיר ששילמתי עליו 265000 ש"ח

כתיבת תגובה