ירושלים: עסקת תמ"א גדולה בשכונה המתחרדת

עוד עסקת תמ"א רחבה נחתמה בשבוע שעבר בשכונת רמת אשכול המתחרדת. עו"ד יצחק שטיינברג: "עסקאות התמ"א בשכונות המעורבות בירושלים מהוות את משאב הדיור הזמין לציבור החרדי"

מבוא עציון גבר ברמת אשכול. צילום גוגל מפות.

דיור זמין: עסקת תמ"א גדולה שיצאה לדרך בשבוע שעבר בשכונת רמת אשכול בירושלים ממשיכה את גל הפרויקטים של תכנית ההתחדשות העירונית הממלאים את השכונות המעורבות בעיר. מדובר על פרויקט ברחוב מבוא עציון גבר שיבוצע על ידי חברת שייקה אלה התחדשות עירונית.

רמת אשכול במקורה לא הייתה שכונה חרדית. בשנים האחרונות, באין פתרון דיור אחר, הפכה השכונה למוקד דיור מועדף על ציבור חרדי גדול, בעיקר ממוצא אנגלו-סקסי. כשהחלה הכניסה החרדית לשכונה המחיר היה זול בהרבה, מאז ערך הנדל"ן בשכונה זינק בעשרות אחוזים.

בשכונה יש נכון להיום מאות משפחות וכבר היום רובן חרדיות, זאת לצד בנייה מאסיבית של מאות יחידות דיור חדשות במסגרת התמ"א, שרובן המוחלט נרכש על ידי ציבור חרדי, כאמור, רובו ממוצא אנגלי-סקסי.

עו"ד יצחק שטיינברג המלווה את הפרויקט אומר כי "משאב הדיור הכי זמין לציבור החרדי בירושלים הוא במסגרת עסקאות התמ"א בשכונות המעורבות, שם ניתן לרכוש דירה טובה ובמחיר שפוי יחסית למה שקורה בשכונות אחרות, בהן גם קשה למצוא דירה ובוודאי לא במחיר שניתן להשיג בשכונות המעורבות".

כתיבת תגובה