ירושלמים שימו לב: מיום שישי – שינויים נוספים בתחבורה הציבורית

השינויים בתחבורה הציבורית בירושלים: מיום שישי הקרוב, קווים חדשים ומשודרגים יופעלו במסגרת הפעימה הרביעית של "סופרבוס" באשכול מרכז ירושלים | שימו לב: קו 32 יפסיק את פעילותו ויוחלף בקוים אחרים, וקוים מעגליים ייסעו מבניני האומה לשכונות העיר | פעימות נוספות יימשכו עד תום 2023

אוטובוס בירושלים | צילום: באדיבות סופרבוס

מיום שישי הקרוב (10 ביוני): קווים משודרגים ויעילים יותר, עם תדירות משודרגת, יקשרו בין שכונות העיר ירושלים למרכז העיר, וישפרו את הנגישות של התושבות והתושבים למרכזי פנאי ועסקים. זאת, במסגרת הפעימה הרביעית של חברת "סופרבוס" בירושלים, לאחר זכייתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית במרכז העיר, של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

במסגרת הפעימה: שני קווים חדשים, מהירים ומעגליים, יקשרו בין שכונת גילה למרכז העיר (קו 92) ובין שכונת רמות לתחנה המרכזית בירושלים (קו 62 ו-62א). קווים אלה יחליפו את קו 32, המקשר כיום בין שכונת גילה ושכונת רמות, אשר יפסיק את פעילותו. הקווים החדשים יהיו קצרים יותר, מהירים יותר ויפעלו בתדירות משופרת.

הנסיעות בין גילה לגבעת רם, יבוצעו באמצעות החלפה בין קו 92 החדש מגילה וקווים 9 ו-42 משד' הרצוג (צומת פת) ועד גבעת רם. תדירות קו 31, שיופעל מיום שישי על ידי חברת "סופרבוס", תשופר גם היא משמעותית ומסלולו יוותר ללא שינוי.

כמו כן, קווים 504 ו-531 ייסעו מעתה במסלול מעגלי מהשכונות אל בנייני האומה ובחזרה.

מאז כניסתה של סופרבוס לירושלים ביולי 2021, והעברת הפעילות בהדרגה מחברת אגד, אשכול מרכז ירושלים התחדש והתרחב עם קווים חדשים, תדירותם של קווים קיימים מתוגברת, ושילוב אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. החברה מקדמת את התכניות החדשות לשדרוג מערך התחבורה הציבורית וייעול רמת השירות בעיר, בהתאם לתנאי המכרזים שקידם משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וצוות תכנית אב לתחבורה.

המהלך ימשיך בהדרגה במספר פעימות נוספות, עד שנת 2023, ובכפוף לתנאי מכרז אשכול "מרכז ירושלים עירוני". במהלך שנה זו תשלים סופרבוס את הפריסה של הפעלת אשכול מרכז ירושלים עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם הם באמצעות אוטובוסים חשמליים.

 

בסך הכול תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר. בתוך כך, ישולב באשכול צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם:  174 מפרקיות, 18 מיניבוסים, 44 דיזל קצר. בנוסף, יופעלו 146 רכבים מונעים באנרגיה חלופית וידידותית לסביבה: כ-95 רכבים חשמליים וכ-51 בגז טבעי שצפויים לסייע להפחתת זיהום האוויר והרעש בעיר, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים.

מהלך זה מגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול, ומספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בירושלים. הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר משתפרת, והנגישות בתחומי העיר מתייעלת. השינויים בתחבורה הציבורית יחזקו את הקווים המהירים שחוצים את העיר ויחברו את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבוריים כגון בתי חולים ומשרדי ממשלה וכן יקלו על הגישה לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות.

אסי אברהמי, סמנכ״ל חטיבת תחבורה ציבורית, תכנית אב לתחבורה ירושלים: "מדובר בצעד נוסף שמהותו שיפור השירות בקווי התחבורה הציבורית בירושלים, חלוקת הנטל המאתגר של המערך התחבורתי בעיר הגדולה בישראל. כניסת סופרבוס לשירות בקווים בצפון העיר, הינה חלק ממהלך משמעותי שיביא לשדרוג רשת הקווים ותדירותם. אנו מודים לחברת אגד על שנות פעילות רבות ומברכים את חברת סופרבוס על כניסתם לפעילות".

צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "סופרבוס משקיעה מאמצים רבים לחיזוק מערך התחבורה בירושלים, על מנת להופכו ליעיל ומתקדם יותר. בתוך כך, אנו ממשיכים לייצר בירושלים, כמו בערים אחרות בהן אנו פועלים, חוויית ניידות עירונית נגישה, שקטה ונקייה, המותאמת לצרכיי קהל הנוסעים. פעימה זו היא המשך למהלך מקיף שהתחלנו בירושלים ביולי האחרון, ואנו גאים לראות את הפעילות הענפה קורמת עור וגידים בכבישי העיר, ואת האימפקט הגדול שהיא מייצרת עבור הנוסעים".

ניתן להתעדכן בלוחות הזמנים המדויקים של הקו החדש במוקד 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס.

2 תגובות ל: "ירושלמים שימו לב: מיום שישי – שינויים נוספים בתחבורה הציבורית"

  1. משהו מאוד מוזר ביישום המכרז של סופרבוס בירושלים, בכל פעימה הם מוסיפים עוד שלושה או ארבעה קוים לכל היותר, לא זכורה לי תופעה כזו בשום מקום אחר, מישהו יכול להסביר את פשר הדבר, האם הדבר הוא טכני או שאולי יש מישהו במשרד התחבורה שמעוניין ל'עזור' לחברת סופרבוס?

  2. מצוין

כתיבת תגובה