ירידה בכמות הנהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול

עמותת 'אור ירוק' מפרסמת את כמות הדו"חות שנתנה המשטרה בגלל נהיגה בשכרות. מהנתונים עולה כי בשנה האזרחית 2016 חלה ירידה. והיכן ממוקמת בני ברק מאז 2010?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול | צילום: Lesterman, שאטרסטוק

כמות הדו"חות שחילקה משטרת ישראל בשנה הלועזית 2016 בגלל נהיגה בשכרות, ירדה בכ-15%, יחסית לשנה הלועזית שקדמה לה – כך עולה מנתונים שמפרסת עמותת 'אור ירוק'.

בשנה שעברה נרשמו "רק" 5,890 דוחות לנהגים שיכורים או כאלו שנהגו תחת השפעת חומרים מסוכנים, לעומת 6,898 דוחות שנרשמו בשנת 2015.

לטענת ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', הירידה בדו"חות אינה נובעת מנהגים טובים יותר – אלא מאכיפה בעייתית: "הציבור לא פוחד לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה כי הוא יודע שהסיכוי שהמשטרה תצליח לתפוס אותו הוא נמוך מאוד. הצמצום בניידות ובשוטרים לא מאפשר לשוטרי התנועה לבצע אכיפה מרתיעה ואפקטיבית, כזו שתמנע מנהגים שיכורים לעלות על ההגה. המשרד לביטחון פנים לא יכול לשבת בחיבוק ידיים ולכן חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים באופן מידי כדי להגביר את ההרתעה וההבנה אצל נהגים כי מי ששותה אלכוהול ועולה על ההגה, סיכוי גבוה  שייתפס וישלם מחיר כבד. נהג כזה שידע שיש משטרה בכביש לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו".

העיר עם כמות הנהגים השיכורים הגבוהה ביותר היא תל-אביב: 8,866 דו"חות ניתנו בה בין 1010-2016 בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול. אחריה חיפה, עם 3,161 וירושלים עם 2,227.

ברשימת 70 הערים שפרסמה 'אור ירוק' מופיעה ב"ה רק עיר אחת שבה חולקו דו"חות רבים יחסית בגלל עבירה זו: בני-ברק הגיעה למקום ה-37, עם 65 עבירות של נהיגה בשכרות ב-6 השנים שנסקרו.

אגב, בכל יום בממוצע מתרחשת תאונה שאחד הנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול; בכל יום נפגעים קרוב לשני בני אדם בממוצע בתאונה שאחד הנהגים היה תחת השפעת אלכוהול  – 684 בני אדם בממוצע נפגעים בכל שנה בתאונות אלכוהול.

18 בני אדם נהרגים בכל שנה בתאונות אלכוהול בממוצע– יותר מאחד בכל חודש.

כתיבת תגובה