ירידות ברווח הנקי של הבנקים הגדולים בארה"ב

מנתוני תאגיד ההפקדות הביטוח הפדרלי עולה כי נרשמה ירידה בסך 8.3% ברבעון השני של 2021, אל מול הרבעון הראשון, והוא נקבע על 70.4 מיליארד דולרים | למרות הירידה ברבעון השני, מדובר ברווחים גבוהים במיוחד, של למעלה מ-281% אל מול נתוני אותו הרבעון ב-2020, אך הדבר נובע מכך שהבנקים האטו את קצב שמירת המזומנים, מהלך בו נקטו עם פרוץ הקורונה ואי הבהירות הכלכלית שנלוותה לנגיף

הבנק המרכזי, הפדרל רזרב - ארה"ב | צילום: shutterstock

תאגיד ההפקדות הביטוח הפדרלי (FDIC) דיווח אתמול על ירידות ברווח הנקי המצרפי של הבנקים הגדולים בארצות הברית. על פי הדיווח ב'ביזפורטל' לדברי התאגיד נרשמה ירידה בסך 8.3% ברבעון השני של 2021, אל מול הרבעון הראשון, והוא נקבע על 70.4 מיליארד דולרים.

למרות הירידה ברבעון השני, מדובר ברווחים גבוהים במיוחד של למעלה מ-281% אל מול נתוני אותו הרבעון ב-2020, אך הדבר נובע מכך שהבנקים האטו את קצב שמירת המזומנים, מהלך בו נקטו עם פרוץ נגיף קורונה ואי הבהירות הכלכלית שנלוותה אליו.

במקביל ברבעון השני הגדילו הבנקים את ההפסד מהפרשות האשראי בלמעלה מ-117%. עליה של 3.7 מיליארד דולרים אל מול הרבעון הראשון, לצד ירידה של כ-73 מיליארד דולרים באותה התקופה אשתקד.

עוד דווח כי במקביל לירידה ברווח הנקי והגדלת הפסדי האשראי דווקא מאזני ההלוואות הניבו צמיחה לראשונה מזה שנה, מאז הרבעון המקביל אשתקד. על פי הנתונים הלוואות לא חוזרות ירדו בלמעלה מ-10% כבר ברבעון הראשון של השנה, מגמה זו נמשכה גם ברבעון השני. מקור עליה זו הוא בעקבות העלייה במספר ההלוואות בתחום הרכב כמו גם הלוואות מחברות האשראי, כשברבעון הראשון הוביל את המגמה מספר ההלוואות שלא חזרו בתחום ההלוואות למגורים, גם הם ביטאו אז נפילה של כ-10%.

עם פרסום הנתונים נרשמו ירידות במניותיהם של מרבית הבנקים הגדולים, וב'ביזפורטל' ציטטו את בנק ההשקעות השוויצרי ה-UBS, שם אמרו: "בזמן שהלחצים הקשורים לנגיף יחלו להתפוגג אנו מאמינים כי המרווחים והיקף הלוואות יעלו עוד השנה. יחד עם זאת, איכות האשראי צפויה להמשיך להשתפר, מה שאומר שההצטברות המשמעותית ברזרבות הפסדי האשראי משנה שעברה תשוחרר לרווחים.

"הבנקים צריכים ליהנות גם מתשואות האג"ח העולות, בינתיים תשואת אג"ח ארה"ב ל -10 שנים נותרה יציבה על 1.5%, אנו צופים שהיא תעלה ל-2% בסוף השנה. תחזית הקונצנזוס היא לצמיחה של 33% ברווחים של חברות הפיננסים הגלובליות, מה שהופך אותו לאחד המגזרים הצומחים ביותר".

כתיבת תגובה