ישראל במקום ה-15 בין הכלכלות בעלות ההכנסה הגבוהה בעולם

כמו כן ישראל במקום הראשון מתוך 19 הכלכלות בצפון אפריקה ומערב אסיה | במקומות הבאים: קפריסין, איחוד האמירויות וטורקיה | לצד זאת, ישראל מדורגת במקום ה-16 בעולם במדד החדשנות הגלובלי של ארגון הקניין הרוחני של האו"ם לשנת 2022 | בבחינת כלכלות בעלות הדירוג הגבוה ביותר ב GII לשנת 2022, ארה"ב במקום הראשון, אחריה סינגפור, ובמקום ה-3 ישראל יחד עם סין והונג קונג

אילוסטרציה | צילום: elbud, שטארסטוק

WIPO (ארגון הקניין הרוחני העולמי של האו"ם) פרסם את דו"ח מדד החדשנות העולמי (The Global Innovation Index – GII) לשנת 2022. הדו"ח מדרג את יכולות וביצועי מערכות החדשנות של 132 כלכלות בעולם. המדד הוא דירוג של יכולות ותוצאות החדשנות של כלכלות העולם. הוא מודד חדשנות על סמך קריטריונים הכוללים מוסדות, הון אנושי ומחקר, תשתיות, אשראי, השקעות, קישורים; יצירה, קליטה ופיזור של ידע; ותפוקות יצירתיות.

פרמטר חשוב, המשוקלל בחישוב הדירוג, הוא שיעור בקשות הפטנט המוגשות ואופן הטיפול בהם. בדוח GII לשנת 2022 דורגה ישראל במקום ה-1 ברשימת המדינות המובילות בעולם בהגשת בקשות בינלאומיות לרישום פטנטים, וזאת מתוך 152 המדינות החברות באמנה לשיתוף פעולה בענייני פטנטים. רשות הפטנטים במשרד המשפטים, האמונה על הקשר עם WIPO, שמה דגש רב על  פרמטרים אלו, ובכך תורמת לקידום מעמדה של ישראל בדירוג חדשנות חשוב זה.

בנוסף, ישראל מדורגת במקום ה 15 מתוך 48 בכלכלות בעלות הכנסה גבוהה, ובמקום ראשון מתוך 19 הכלכלות בצפון אפריקה ומערב אסיה. קפריסין במקום השני בקטגוריה זו, ואחריה איחוד האמירויות וטורקיה. ישראל מובילה בתחום תחכום שוק (מקום 7), תחכום עסקי (מקום 6) ותפוקות ידע וטכנולוגיה (מקום 7). היא מובילה עולמית באינדיקטורים לעסקאות הון סיכון, ובהעסקת נשים עם תארים מתקדמים. בתחום פטנטים PCT ויצוא שירותי ICT (Information & Communication Technoligy), ישראל במקום הראשון בכל העולם עבור כל אחד מהם. ישראל היא גם המדינה היחידה שמוציאה יותר מ-5% מהתמ"ג על מחקר ופיתוח, ומגיעה ל-5.4% ב-2020.

בבחינת כלכלות בעלות הדירוג הגבוה ביותר ב GII לשנת 2022, ארה"ב מובילה במקום הראשון, במקום השני סינגפור, ובמקום השלישי ישראל יחד עם סין והונג קונג: סין מובילה בתחום סמני מסחר, הונג קונג מובילה בתחום ייבוא הייטק וישראל מובילה בתחום הוצאות מחקר ופיתוח.

 

ביחס בין רמת הכנסה אל מול ביצועי חדשנות, ביצועי ישראל ברמת פיתוח גבוהים מהמצופה והיא מייצרת תפוקות בתחום החדשנות מעל המצופה, לאור התשומות המושקעות.

תגובה אחת ל: "ישראל במקום ה-15 בין הכלכלות בעלות ההכנסה הגבוהה בעולם"

  1. מצד אחד ישראל מובילה עולמית בתחום תחכום שוק ותחכום עסקי מצד שני 80% מהעסקים בישראל קורסים בשנתיים הראשונות להקמתם , איך מסבירים את הסתירה הזאת? התשובה כמובן שהמדינה שותה להם את כל התזרים באמצעות ערימות של מיסים על גבי מיסים

כתיבת תגובה