ישראל ושווייץ ישתפו פעולה בענף השירותים הפיננסיים

השר כחלון: "חיזוק היחסים בין ישראל לשוויץ הוא אינטרס משותף לשתי המדינות. הכלכלה השוויצרית היא אחת הכלכלות החזקות בעולם". מי ש"תפר" את שיתוף הפעולה הוא סגן השר, חה"כ יצחק כהן

צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו), וראש אגף הכספים הפדרלי (FDF) של הקונפדרציה השווייצרית, אולי מורר, חתמו היום (ב) בתל אביב על מזכר הבנות להעמקת שיתוף הפעולה בענף השירותים הפיננסיים. הפגישה התקיימה לאחר השקת הדיאלוג הפיננסי הראשון בין שתי המדינות על ידי סגן שר האוצר, חה"כ יצחק כהן (שס) ומזכיר המדינה השוויצי לעניינים פיננסיים בינלאומיים, יורג גאסר.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

כחלק מהסכם זה, אישרו ישראל ושווייץ שיתוף פעולה כלכלי ופיננסי במגוון רחב של נושאים, ובהם המשך דיאלוג פיננסי סדיר בין משרדי האוצר של שתי המדינות הכולל חילופי משלחות של אנשי מקצוע; שיפור תנאי המסגרת עבור מוסדות פיננסיים הפועלים בשטחי השיפוט של כל צד; חיזוק שיתוף הפעולה במוסדות ובארגונים המגבשים סטנדרטים בינלאומיים בתחום השירותים הפיננסיים; הגברת שיתוף פעולה רגולטורי ופיקוחי; מתן ודאות משפטית בנוגע לשירותים פיננסיים חוצי-גבולות; וחיזוק שיתוף הפעולה בתחום החדשנות הפיננסית במטרה לייצר סביבה מסייעת לחדשנות.

ההסכם שנחתם היום מצטרף להסכם נוסף הנוגע לשיתוף פעולה בתחום הפינטק בין רשות הפיקוח על השוק הפיננסי השוויצרית (FINMA), לבין דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון בשיתוף עם פרופ' שמואל האוזר יושב ראש הרשות לניירות ערך. הסכם שיתוף הפעולה בין רשויות הפיקוח השונות יעניק מסגרת לחברות חדשניות בתחום הפינטק בישראל ובשווייץ לקיים דו-שיח ראשוני ולהכיר את הדרישות הרגולטוריות, ובכך לסייע בהפחתת אי-הוודאות הרגולטורית וזמן היציאה לשיווק.

כחלון: "חיזוק היחסים בין ישראל לשווייץ הוא אינטרס משותף לשתי המדינות. הכלכלה השווייצרית היא אחת הכלכלות החזקות בעולם והעניין הגדול שהם מגלים בכלכלה הישראלית ובתעשיית ההייטק והפינטק שלנו מעידים על עצמתה של ישראל בתחומים אלה. בחודש שעבר היה לנו ביקור מוצלח בוושינגטון עם שר האוצר האמריקאי וצוותו, ובשבוע הבא נצא למספר פגישות חשובות בסין. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהדק את שיתופי הפעולה הכלכליים של ישראל ולבסס את מעמדה כמעצמת הייטק וחדשנות עולמית".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%9E%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%99-%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A2-%D7%9C%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%A7-ubs/

כתיבת תגובה