עם הפנים למזרח, כ-240 מיליון לחיזוק הקשרים עם הודו

הממשלה תאשר היום תכנית ענק לחיזוק הקשרים עם הודו בהשקעה של כ-240 מיליון שקל בארבע השנים הקרובות. על הפרק: הגדלה חדה של הייצוא הישראלי להודו, הגדלת מספר התיירים מהודו והשקעה משותפת במחקר ופיתוח

ישיבת ממשלה (ארכיון). צילום: מארק ישראל סלם | פלאש 90

בעוד שבועיים יציינו בישראל ובהודו חצי יובל שנים ליחסים הדיפלומטיים וראש ממשלת הודו, נרדנרה מודי יבוא לביקור ממלכתי בארץ. היום (א) אמורה הממשלה לאשר תכנית לחיזוק הקשרים עם תת היבשת ההודית והמדינה המאוכלסת השנייה בגודלה בעולם.

עלות התכנית שתתפרס על פני השנים הקרובות, עומדת על כ-240 מיליון שקל כאשר היעד המרכזי הוא להגדיל בצורה ניכרת את הייצוא להודו. עוד ממטרות התכנית: הגדלת מספר התיירים מהודו ל-80 אלף בשנה והגדלת שיתוף הפעולה בתחום המחקר והפיתוח. התכנית כולה תיושם במהלך ארבע השנים הקרובות, דהיינו, מהשנה ועד לשנת 2020.

משרד החוץ יקצה עשרה מיליון שקל על מנת להביא לישראל מובילי דעת קהל מהודו במטרה לגרום להם להכיר את ישראל ואת הישגיה. משרד הכלכלה יקצה 45 מיליון שקל להשקעה משותפת (ההודים ישקיעו סכום דומה) במחקר ופיתוח. משרד התיירות יקצה 33 מיליון שקל לעידוד תיירות הודית בישראל; גם משרדי הבריאות, החקלאות והחינוך ישקיעו עשרות מיליוני שקלים בשיתוף פעולה עם הודו.

עוד סכום של כחמישים מיליון שקל מיועד עבור הגדלת מספר החברות שמייצאות להודו. היעד הוא להגדיל את הייצוא הישראלי להודו בשיעור חד של 25% בתוך ארבע שנים. הממשלה תעקוב אחר מימוש ההתחייבות הישראלית לבצע "רכש גומלין" בהודו.

כתיבת תגובה