יש לך רעיון חדשני ? ייתכן שמגיע לך מענק של עד 200,000 ₪ מרשות הפטנטים

בכנס הפטנטים החרדי הראשון נחשף: הקרטריונים לקבלת מענק על רעיונות ופטנטים

כנס הפאטנטים החרדי הראשון צילום יח"צ

לראשונה במגזר החרדי: עשרות יזמי חדשנות, ממציאים והוגי רעיונות השתתפו בכנס הפטנטים הראשון מסוגו שנערך במרכז 'מפתח אלעד', במסגרת העמקת הפעילות בקרב יזמים ועצמאים.  במהלך הכנס האזינו המשתתפים להרצאותיהם של מר יואב סין מליה, בוחן פטנטים בכיר וראש תחום חיפוש ומארגי מידע ברשות הפטנטים, ומר אחיה גריזים, יועץ למשרד הכלכלה.

הכנס הייחודי נפתח בדברי ברכה של הרב פנחס גרוס, שסקר את פעילות מרכז 'מפתח אלעד' שבניהולו, לטובת קידום פתרונות תעסוקה מתאימים למגזר החרדי. הרב גרוס פירט את מגוון השירותים המקצועיים המוענקים למחפשי עבודה במרכזי 'מפתח', ללא כל תשלום, כולל סדנאות וקורסים מקצועיים, אבחון תעסוקתי בסיסי ומתקדם, מלגות להכשרה מקצועית, מגוון משרות איכותיות ועוד. בדבריו הדגיש כי 'מפתח-אלעד' זוכה לתמיכה ועידוד מרבני העיר שליט"א, והפעילות נעשית בהתאם להנחיותיהם והדרכתם, במטרה לסייע למחפשי עבודה לפרנס את משפחתם בכבוד.

לאחר דברי הפתיחה הזמין המנחה את המעצב התעשייתי הבכיר מר אחיה גריזים, יועץ למשרד הכלכלה, להרצות בנושא: 'עיצוב תעשייתי' בתחום ההמצאות. בדבריו פירט גריזים בפני הממציאים את הקריטריונים לקבלת מענק מטעם משרד הכלכלה עבור פטנטים, כאשר על פטנט בעל היתכנות מעשית רצינית ניתן לקבל מענק של עד 200,000 ₪ ! בהתאם לתנאי הזכאות.

לאחר מכן הוזמן מר יואב סין-מליה להרצות בנושא: 'מרעיון להמצאה', על קניין רוחני ותהליך רישום חוקי של פטנט ברשות הפטנטים. הוא העביר למשתתפים מצגת מרתקת ומקצועית המפרטת את כלל הצעדים הנדרשים לביצוע בשביל להפוך כל המצאה או רעיון לפטנט רשום המוגן על פי החוק מהעתקות. בסיום דבריו העניק לו הרב פנחס גרוס תעודת הוקרה והערכה על פעילותו לקידום המודעות לנושא הפטנטים במגזר החרדי. המשתתפים בכנס אף נהנו מהטבות ייחודיות בניהול החשבון לעצמאיים ועסקים קטנים, באמצעות בנק פאג"י, במסגרת שת"פ ייחודי של הבנק עם מרכז 'מפתח-אלעד'.

כלל המשתתפים היו מרותקים לתכנים המעשירים אליהם נחשפו במהלך הכנס, כאשר רובם ניצלו את ההזדמנות לשאול שאלות ולקבל הבהרות מהמומחים בנוגע להפיכת רעיון לפטנט רשום. בסיום בכנס הביעו רבים מהממציאים את הערכתם למנהלי 'מפתח – מעשה' על הכנס הייחודי שהופק בטוב טעם, ועל ההרצאות המקצועית שהעניקו חומר למחשבה לצד כלים מעשיים שיסייעו להם להתקדם ולהוציא לפועל את המצאתם, כולל בהיבטים של פיתוח ושיווק הפטנט עליו הם שוקדים.

 

 

 

 

כתיבת תגובה