יש פרטנר בהונג קונג?

חברת האצ'יסון מהונג קונג, בודקת אפשרות להשתלט על ניהול חברת פרטנר, לאחר שהמיליארדר חיים סבן הודיע לה לממש שיעבוד שלה על מניותיו • המהלך יידרש לאישורים רגולטוריים וביטחוניים העלולים להקשות עליו גם בשל מלחמת הסחר סין-ארה"ב

תעבור לשליטה סינית? | לוגו חברת פרטנר

נציגים מחברת האצ'יסון מהונג קונג הגיעו היום (א') לפגישות במשרד התקשורת במסגרת היערכות החברה לחזרת השליטה בפרטנר – כך פורסם הבוקר ב'גלובס'. האצ'יסון שהקימה בעבר את חברת פרטנר, צפויה לחזור ולהשתלט עליה, לאחר שחיים סבן הודיע על שחרור מניותיו המשועבדות לה לטובת כיסוי חוב.

המילארדר, חיים סבן שהפסיד כספים רבים מאז רכישת פרטנר, ביקש מהאצ'יסון בתקופה האחרונה, למחזר הלוואה בסך 300 מיליוני דולרים, בגינה המניות משועבדות, אולם נראה שהחברה אינה מעוניינת במיחזור שכזה ומבקשת לממש את המניות המשועבדות ובכך לחזור ולשלוט בחברת פרטנר.

ייתכן, מציינים בגלובס, כי לאור ניסיון שהחברה צברה בעולם בתחום התקשורת ובדור 5 בסלולר, החברה שוקלת להיכנס ממש לניהול החברה ולא רק להחזקתה.

יש לציין כי גם אם הזכות הקניינית בחברה תחזור להאצ'יסון, קיימים כמה חסמים העלולים לעכב את החברה מהשתלטות בפועל על ניהול חברת פרטנר.

השאלה הראשונה שתישאל, היא האם משרד התקשורת המקבל את ההוראות למתן או אי מתן רישיונות, ישירות משירות הביטחון הכללי, שכלל לא ברור שישמחו לתת כלי תקשורת לשליטת חברה סינית.

חשוב לדעת כי על פי חוק התקשורת (חוק הבזק), לא יחזיק אדם או חברה כלי תקשורת, ללא שקיבל רישיון להפעלתו משר התקשורת. הסיבה לכך, היא מאחר ותדרי התקשורת הינם משאב חיוני בעל מאפיינים ביטחוניים ואזרחיים רבים. כך, ניתן באמצעות אי מתן רישיון, למנוע מחברה בעלת היכולת להשפיע על מדיניות גוף התקשורת, כהשפעה על הדירקטוריון, או הניהול המעשי, מלקבל את הרישיון.

בכזה מצב, נוצרת סיטואציה שהחברה מחזיקה בפועל ברוב המניות של גוף תקשורת, אולם אינה רשאית לנהל אותה.

 

גם אם משרד התקשורת יחליט כן לאפשר להאצ'יסון את רישיון ההפעלה, עשויות להתעורר שאלות נוספות. ביניהן, ועדת הריכוזיות, שתצטרך לבדוק אם אחזקות החברה, הפועלת בתחום התפלת המים, אינן מונעות ממנה להיכנס לשוק התקשורת.

מלבד זאת, מאחר ומדובר בחברה סינית, עשויים אינטרסים דיפלומטים, כמלחמת הסחר סין ארה"ב, להשפיע על ההחלטות לרעת האצ'יסון.

בגלובס מציינים, כי מבחינה משפטית נדרשת האצ'יסון לקבל את המניות, גם אם תמכור אותן לגורם אחר ולא תישאר כמשקיעה בישראל. כלומר, המניות של סבן נדרשות לחזור לכתובת כלשהי ולכן האצ'יסון זקוקה להיתר שליטה או לחלופין שמישהו מטעמה יידרש להחזיק במניות עד שתתברר סוגיית היתר השליטה. במצב כזה ייתכן שהמניות יועברו לידי נאמן שיחזיק בהן עד שהאצ'יסון תקבל את ההיתר או שתחליט למכור את המניות דרך הנאמן.

תגובה אחת ל: "יש פרטנר בהונג קונג?"

  1. את החכמה קונים בכסף,את הטיפשות מקבלים חינם.
    חברת פרטנר נמצאת במקום הנמוך בגלל מדיניות ניהול כושלת.
    הייתי קבלן שלהם תקופה והבנתי שפרטנר שילמו מחירים מטורפים על פריסה, חיברו שכונות שאין להן פוטנציאל התחברות,ופרסו סיבים במקביל לסלקום כך שלמעשה נלחמו אחת בשניה על אותו מוצר

כתיבת תגובה