יש רוכש לבזק: איש העסקים נתי סיידוף

סיידוף צפוי לרכוש את אינטרנט זהב ולהזרים 400-300 מיליון שקל לפרעון חלקי של חובות יורוקום לבנקים שימחקו 30% מהחוב  הצדדים ממתינים לאישורו של בנק דיסקונט

נתבעת. בזק | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

איש העסקים נתי סיידוף מתקדם לקראת לרכישת השליטה בבזק, במהלך מהיר ומפתיע. כך מפרסם הבוקר אתר " NEWS1", ככל הידוע, סיידוף כבר סיכם את פרטי העסקה עם בעל השליטה הנוכחי,שאול אלוביץ, וקיבל את הסכמתם של בנק הפועלים והבנק הבינלאומי. כעת ממתינים הצדדים לאישורו של בנק דיסקונט, הנושה העיקרי של יורוקום תקשורת – החברה במעלה הפירמידה באמצעותה שולט אלוביץ בבזק.

על-פי המתווה המתגבש, ירכוש סיידוף את חברת אינטרנט זהבהמחזיקה ב-65% ממניות בי קומיוניקיישס המחזיקה ב-26% ממניות בזק. הוא יזרים לחברת-האם שלה, יורוקום תקשורת, 400-300 מיליון שקל שישמשו לפרעון כשליש מחובותיה לבנקים, העומדים על 961 מיליון שקל. במקביל יסכימו הבנקים למחוק כ-300 מיליון שקל מן החוב – דהיינו תספורת של קרוב ל-30%.

בשבוע שעבר ביקשו שלושת הבנקים לפרק את יורוקום תקשורת והדיון נקבע להיום (25.12.17) בשעה 11:30. סיידוף, אלוביץ והבנקים עושים מאמץ לסכם את העסקה לפני הדיון בפני השופט איתן אורנשטיין וגם אם לא יגיעו לסיכום – יכולים כל הצדדים לבקש לדחות אותו. נכון למועד מסירת הידיעה, לא הוגשה בקשה כלשהי לבית המשפט ולא נמסרה כל הודעה לבורסה.

אינטרנט זהב נסחרת בבורסה בשווי 550 מיליון שקל ויורוקום תקשורת מחזיקה ב-55% ממניותיה בשווי שוק של 300 מיליון שקל; אלוביץ עצמו מחזיק ב-6% נוספים ששוויים 33 מיליון שקל. החברה רווחית: את שלושת הרבעונים הראשונים של 2017 סיימה ברווח של 661 מיליון שקל, לעומת 426 מיליון שקל בכל 2017.

בי קומיוניקיישס נסחרת בשווי של 1.76 מיליארד שקל ושווי השוק של מניות אינטרנט זהב בה עומד על 1.18 מיליארד שקל. בשלושת החודשים הראשונים של השנה היא הרוויחה 698 מיליון שקל, לעומת 475 מיליון שקל בשנה שעברה. שווי השוק של בזק עומד על 14.7 מיליארד שקל, ושווי מניותיה של בי קומיוניקיישנס – על 3.9 מיליארד שקל.

הקשיים של אלוביץ מצויים במעלה הפירמידה, בחברת יורוקום תקשורת שכאמור אינה עומדת בפרעון חובותיה לבנקים. בבקשת הפירוק טענו הבנקים, כי החובות שבפיגור (כולל אלו של חברות-הבנות להן ערבה יורוקום תקשורת) עומדים על 400 מיליון שקל ואינם נפרעים כסדרם מזה שנתיים. הגשת בקשת הפירוק הגבירה את ההתעניינות ברכישת בזק, מתוך הכרה בכך שכעת ייאלץ אלוביץ למכור את החברה תחת לחץ – במהירות ובתנאים פחות טובים מבחינתו. רכישת אינטרנט זהב מחייבת את קבלת אישור משרד התקשורת, בשל השליטה בבזק.

סיידוף הפסיד אתמול (24.12.17) למוטי בן-משה בהתמודדות על רכישת אפריקה-ישראל, ולכן הפנה במהירות את מאות מיליוני השקלים שהכין לעבר יעד חדש: בזק. סיידוף פעיל בעיקר בתחום הנדל"ן, ובעבר ניסה לרכוש מידי אליעזר פישמןאת השליטה בחברה הכלכלית לירושלים. תחום התקשורת חדש לחלוטין מבחינתו ולא ברור כיצד יתמודד איתו, במיוחד לנוכח התחרות החריפה השוררת בו.

אלוביץ מצידו נאלץ להיפרד מבזק לא רק בתנאים נחותים, אלא גם על-רקע חקירה פלילית העשויה להבשיל לכתב אישום נגדו (כמו גם נגד המנכ"ל סטלה הנדלר בכירים נוספים בבזק ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר). רשות ניירות ערך טוענת, כי מצאה ראיות לשורה של עבירות מצד אלוביץ, שבמרכזן בישול דוחותיה של yes במטרה ליצור מצג שווא כאילו עמדה ביעדים שנקבעו בעסקת בעלי העניין במסגרתה מכרה יורוקום את מניותיה לבזק. אלוביץ מכחיש את החשדות נגדו.

כתיבת תגובה