כאלף עולים ויתרו על מרכז הארץ. מה משך אותם לפריפריה?

בתוך שלושה חודשים הצטרפו כ-1,000 עולים לתכנית נגב-גליל של משרד העלייה והקליטה. שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר אמרה כי לנוכח ההצלחה היא תדאג להמשיך את התכנית גם בשנת הכספים הבאה

תעודת עולה (ארכיון). צילום: פלאש 90

953 עולים הצטרפו לתכנית נגב-גליל אותה יזם משרד העלייה והקליטה בספטמבר האחרון. במסגרת התכנית יתיישבו העולים ביישובי הנגב והגליל, ויקבלו הטבות ומענקים שיסייעו להם להיקלט היטב בישראל.

מטרת התכנית, שלראשונה מתבצעת בלעדית על ידי משרד העלייה והקליטה, היא לעודד את העלייה ארצה תוך ליווי העולים עד לקליטה מיטבית במקום מגוריהם. תקציב התכנית לשנת הכספים היוצאת עמד על חמישה מיליון שקלים.

העולים בתכנית מגיעים ממגוון רחב של מדינות כגון אוקראינה, ברזיל, צ'ילה, רוסיה, דרום אפריקה, הונגריה ועוד. הם צפויים להתיישב בין היתר ביישובים כמו צפת, מעלות, נצרת עלית ,ירוחם, אופקים ועוד

מי שיוותר על נתניה, אשדוד, בית שמש וירושלים, ויסכים להתיישב בפריפריה המרוחקת, יקבל בין השאר מענק הסתגלות שגובהו נע בין 11 ל-20 אלף שקל בהתאם לגודל המשפחה; מענק עידוד תעסוקה על סך 6,000 שקל; מענק עידוד יזמות עסקית על סך 20 אלף שקל עבור מי שיאזור אומץ להקים עסק, ובנוסף, מעסיקים שיבחרו להעסיק עולים חדשים, יקבלו "קידום העסקה". זאת אומרת שהמדינה תעביר למעסיק 75% משכר המינימום עבור העובד. עוד יקבלו העולים שוברים להכשרה תעסוקתית מותאמת לאזורי הנגב והגליל.

שרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו), אמרה כי עידוד העלייה ותמיכה בעולים שבוחרים להשתקע בפריפריה ולהתחיל את פרק חייהם החדש בצפון או בדרום הארץ הוא צעד חשוב מאין כמותו לחיזוק הפריפריה".

לנדבר אף ציינה כי "המספרים הגבוהים של העולים שכבר נרשמו לתכנית מדברים בעד עצמם". כאמור, קרוב לאלף עולים כבר נרשמו לפרויקט בשלושת החודשים האחרונים.

כתיבת תגובה