כבר עברו חמישים שנה. חמישים מסלולי טיול בירושלים הקדושה

חשבתם פעם איך נראית ירושלים מראשו של בניין בן עשרים קומות והיכן גדלים הוורדים הריחניים ביותר בעיר הקודש? לקראת מלאות חמישים לשחרורה של עיר הקודש, חמישים מסלולי טיול מרתקים בירושלים

מיני ירושלים מתוך הסדרה המרתקת. צילום: דוד וערן גל-אור | יח"צ

השנה מציינים חמישים שנים לאיחוד ירושלים, ודוד וערן גל-אור, מייסדי חברת 'מסלולים' משיקים סדרת ספרים חדשה תחת הכותרת: לכל אחד ירושלים – 50 מסלולי סיור בירושלים.

לכל אחד ואחת מאיתנו יש את ירושלים שלו: זיכרון מיוחד, מקום אהוב שהוא חוזר אליו שוב ושוב, או איזו פינה סודית שמעוררת התרגשות בלב. כולנו ביקרנו בירושלים כמה פעמים בחיים, אך דוד וערן מציגים את העיר באור שונה ואחר – דרך סיפורים אישיים וחווייתיים, מפגשים עם דמויות צבעוניות, סיורים ליליים מפתיעים, מקומות חדשים שלא הכרתם, ומתאימים גם למשפחות ולגם לקבוצות.

חשבתם פעם איך נראית ירושלים מגובה של בניין בן עשרים קומות? סקרנים לדעת באיזו גינה קסומה גדלים הוורדים הריחניים ביותר בירושלים? מעניין אתכם היכן ניתן למצוא שישים סוגים של קפה מכל העולם בחדר אחד? או מה טעמה של טחינה שמייצרים במפעל משפחתי בן 150 שנים?

בסדרת הספרים החדשה נמצאים המקומות המיוחדים והמפתיעים ביותר בירושלים. בניגוד לספרים רבים שמתארים בעיקר את ההיסטוריה והעבר של ירושלים, דוד וערן מציגים את ההווה התוסס והכל-כך מיוחד של העיר. הסדרה "לכל אחד ירושלים" מחברת בין עבר והווה, ומובילה למקומות נסתרים שמופיעים לראשונה בספרי טיולים.

מטרת הסדרה היא להגדיל את כמות התיירים שמגיעים לבקר בירושלים ולחזק את תחושת השייכות של תושבי ירושלים אל עירם. סדרת הספרים מציעה כאמור, חמישים מסלולי סיור מגוונים בעיר, שעוברים בין כאלף אתרים ומקומות: שווקים צבעוניים, סמטאות קסומות, בתי עסק מעניינים, מבנים היסטוריים, תצפיות על העיר, רחובות הומי אדם, גנים מוריקים ופורחים, גלריות ואמנים מתחומים שונים, בתי קפה ומסעדות, ואנשים מעניינים ומיוחדים במינם.

מסלולי הסיור כתובים בשפה פשוטה, ברורה ומדויקת, ומלווים במפות מפורטות. כמו כן, הסיורים מלווים בסיפורים לא שגרתיים, באנקדוטות מעניינות וביותר מ-150 הדרכות וידאו, בהן ניתן לצפות באמצעות ברקודים. הסדרה מחולקת לשלושה כרכים: 16 מסלולי סיור בעיר העתיקה והקדומה, 17 מסלולי סיור בעיר החדשה ו-17 מסלולי סיור בעיר ההיקפית.

מחיר לסדרה בת שלושה ספרים: 298 שקל

מחיר לספר בודד: 112 שקל

כתיבת תגובה