כוח משימה בינלאומי יחשוף את נתיבי המימון של הטרור

היחידות למודיעין פיננסי של גרמניה, ישראל, הולנד וארה"ב חשפו אתמול לראשונה את הקמתו של כוח משימה בינלאומי מיד לאחר מתקפת הטרור האכזרית של חמאס כנגד ישראל ב-7 באוקטובר | מטרת כוח המשימה היא לשלב ולחזק את המאמצים לסכל את זרימת הכספים המקושרים לחמאס ולתמוך במאבק הבינלאומי במימון טרור באמצעות תיאום של מודיעין פיננסי ושיתוף מידע

פיננסים | צילום אילוסטרציה: maxpixel

כוח משימה למאבק במימון טרור – ישראל (CTFTI) הוקם בשיתוף כוחות משימה בינלאומיים. בהודעה שנמסרה נאמר כי "אנו, יחידות המודיעין הפיננסי של אוסטרליה, קנדה, אסטוניה, צרפת, גרמניה, ישראל, ליכטנשטיין, לוכסמבורג, הולנד, ניו-זילנד, שוויץ, בריטניה וארה"ב, כמו גם יחידות מודיעין פיננסי נוספות (להלן: "חברות כוח המשימה"), ייסדנו כוח משימה בין-לאומי מיד לאחר מתקפת הטרור האכזרית של חמאס כנגד ישראל ב-7 באוקטובר".

את כוח המשימה מנהיגות במשותף היחידות למודיעין פיננסי של גרמניה, ישראל, הולנד וארה"ב.

מטרת כוח המשימה היא לשלב ולחזק את המאמצים לסכל את זרימת הכספים המקושרים לחמאס ולתמוך במאבק הבין-לאומי במימון טרור באמצעות תיאום של מודיעין פיננסי ושיתוף מידע. מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר היא תזכורת כואבת למשימת הליבה של היחידות למודיעין פיננסי – לאתר, לסכל ולמנוע מימון טרור.

"כדי לסכל באופן אפקטיבי מימון טרור של חמאס וארגוני טרור נוספים, חברות כוח המשימה מתחייבות לנקוט במאמצים קונקרטיים על מנת:

1 . להגביר את יכולות איתור מודיעין פיננסי בכל הנוגע למימון טרור הקשור לתזרים פיננסיים ופעילויות כלכליות;

2. להעצים ולהגביר את שיתוף המודיעין הפיננסי בכל הנוגע למימון טרור, ופעילויות נלוות כגון תזרים פיננסי ופעילויות כלכליות של ארגוני הטרור;

3. לקדם שיח בין הרשויות השותפות בכוח המשימה ולשתף בשיטות חקירה, מידע על שיטות מימון טרור על מנת לשפר את היכולות של המדינות להילחם ולסכל פעילויות של מימון טרור;

4. לחזק ולקדם קשרי עבודה בין יחידות למודיעין פיננסי ורשויות חקירה כמו גם עם הסקטור הפרטי כדי להתמודד עם האיום של מימון טרור.

"החברות בכוח המשימה מכירות בחשיבות הסקטור הפרטי בהשגת המטרות לעיל, בפרט בזיהוי והתמודדות עם האופן שבו טרוריסטים משתמשים במערכת הפיננסים הגלובלית למימון טרור. שיתוף פעולה צמוד עם מוסדות פיננסיים וחברות טכנולוגיה, עד כמה שניתן במסגר סמכויותיהן של הרשויות הציבוריות, הוא קריטי לזיהוי ועצירת נתיבי הכסף של טרוריסטים".

כתיבת תגובה