כחול לבן: הפטנט הישראלי שיתריע על מוצר "מזוייף"

מכת הזיופים מכה בעולם העסקי ומהווה שיקול מרכזי העומד בפני יזמים ויצרנים רבים. פיתוח ישראלי חדש יאפשר ללקוח לקבל מידע נרחב על מוצר קודם לרכישתו ויבטיח כי מדובר במוצר מקורי ומתאים לצרכיו

המערכת בפעולה. צילום: יח"צ

חברת 'BrandGuard' הישראלית הודיעה על השלמת פיתוחה של מערכת טכנולוגית חדשה למניעת זיופים. החברה הכריזה כי מתכוונת לבצע למערכת החדשה פיילוט עם מספר חברות ישראליות. בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי בימים אלה היא נמצאת במו"מ עם מספר יקבים, יצרני תרופות וקוסמטיקה על הסכמים לשימוש במערכת מבוססת הפטנט החדשה, במסגרתה יצורף לאריזת המוצרים סימון ייחודי אשר אינו ניתן לזיוף. סריקת הקוד באמצעות הטלפון הסלולארי של הקונה מוודאת שהמוצר שנרכש מקורי ומסופק באיכות המובטחת.

טכנולוגיית הסימון של החברה אמורה לתת מענה לבעיית הזיופים שגורמת נזק של מיליארדי דולרים ברחבי העולם במיוחד בסין. הנזק הנגרם מזיופים משפיע על יצרנים במדינות רבות בעולם והוא בעל משקל רב בשיקולי פיתוח של מוצרים שונים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת בנוסף, גם מעקב אחר תהליכים לוגיסטיים כולל שינוע המוצרים ומקום מכירתם. כל זה במקביל לבדיקת המקוריות. המערכת יוצרת ערוץ מידע עשיר עם הצרכן הסופי דרך הטלפון הסטנדרטי, מידע שעוזר בתהליך הבחירה והשימוש במוצר.

סער קורן מנכ"ל BrandGuard מספר כי פיתוח המערכת ארך כשנה וחצי, תוך התמקדות בצרכן הסופי שהוא הנפגע העיקרי מתופעת הזיופים. "הצרכן מצפה למידע עשיר ומדויק על המוצר אותו הוא שוקל לקנות, כפי שהורגל בחנויות מקוונות. המערכת מייצרת פלטפורמה שיווקית ברמת החנות, זו פלטפורמה שאין לה תחליף  – ללא צורך בהשקעה מסיבית בהתקנות ותוכנה מיוחדת", אמר קורן.

כתיבת תגובה