כחלון משחרר את הרסן מתקציב הפרסום של הממשלה

לאחר שלפני שנתיים קיצצה הממשלה את הוצאות הפרסום של משרדיה בחצי, מבקש שר האוצר לבטל את הגבלת ההוצאה על פרסום ולאפשר למשרדים לחרוג מהתקציב באמצעות אישורו של הממונה על התקציבים באוצר

השר כחלון. צילום: אלעד מלכה

תקציב הפרסום של משרדי הממשלה הוא תקציב מוגדר וצבוע ולמרות זאת הדבר לא מונע מהם לחרוג פעם אחר פעם, שנה אחר שנה מהתקציב המוגדר. נכון להיום לא מוטלת שום סנקציה על משרד שמפר את הנחיות התקציב והסכום נגרע מסכומים אחרים בתקציבו.

ההוצאות על פרסום הוגבלו כבר לפני שנים ארוכות בתקציביהם של גופים מתוקצבים דוגמת קופות החולים ובתי הרפואה הממשלתיים. אלא שמשרדי הממשלה נהנו מחופש יחסי שהסתיים לפני שנתיים לאחר שהוצאות הפרסום זינקו דרמטית. לפני שנתיים קיצצה המדינה את הוצאות הפרסום בחצי!

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) מבקש לאמץ הצעה שכבר עלתה מספר פעמים בעבר ואף הועלתה שוב בחודש האחרון על ידי שרת התרבות, חה"כ מירי רגב (ליכוד). ההצעה מבקשת להעניק למשרדים חופש בהוצאות הפרסום. במילים אחרות, הם יוכלו לעשות את מה שהם עושים גם היום, אבל הפעם ייעשה הדבר כחוק באישורה של החלטת ממשלה. כמובן שבאוצר טוענים ששחרור הרסן נועד לטובת הציבור, עבור פרסומים חשובים שהמשרדים מחויבים להם כחלק מהשירות שהם נותנים לציבור.

עם זאת, איש באוצר לא מתכוון לוותר על השליטה וגם כאן, החריגה מהתקציב הצבוע, תידרש לאישור הממונה על התקציבים באוצר. פעמיים בשנה יוכלו המשרדים להגיש את בקשות החריגה לאוצר. משרדים שיבקשו לחרוג ולא יגישו את המסמכים עד לאותם שני מועדים, ייאלצו לפנות ל"ועדת חריגים". במילים אחרות, בכל מקרה יוכלו השרים לנצל את תקציב משרדם להאדרה עצמית. ואפילו לא יצטרכו לעבור על התקנות בשל כך.

כתיבת תגובה