כחלון מתכנן בחירות? הורדת מיסים לבעלי שכר של 10 אלף שקל ומעלה

בנוסף, מתכנן שר האוצר תכנית הורדת מכסים נרחבת על שורה של מוצרי צריכה לגבי התנגדות בנק ישראל אומר כחלון: "יש לי הרבה כבוד לנגידה אבל אני לא מסכים איתה"

נתניהו וכחלון | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון חשף אתמול בערוץ השני את תכנית הורדת המיסים שהוא מתכנן. לדברי כחלון תהיה הורדת מס הכנסה באמצעות נקודות זיכוי למעמד הביניים , כלומר למי שמשתכר כ10,000 שקלים ומעלה בחודש. בנוסף, מתכנן שר האוצר תכנית הורדת מכסים נרחבת על שורה של מוצרי צריכה.

התוכנית – במידה שתצא אל הפועל – אמורה להיות תקפה כבר לשנת המס הנוכחית, והנישומים שייהנו ממנה עשויים לקבל החזר רטרואקטיבי בינואר. מכל מקום, ספק אם עלות התוכנית תעלה על מיליארדים בודדים של שקלים.

נזכיר כי כחלון אמר בשבוע שעבר לגבי העודפים שהצטברו בקופת המדינה כי "נמצא את הדרך להחזיר את הכספים שהצטברו בקופת המדינה לזוגות הצעירים ומעמד הביניים בצורה אחראית. הכלכלה שלנו במצב מצוין ואני צופה שהחוב שלנו יירד גם בשנה הבאה.

לדבריו "החוב של ישראל נמוך וכשהחוב נמוך אפשר להשקיע באזרחים. אני מעדיף להקטין את החוב באמצעות הצמחת המשק והגדלת העוגה ולהשקיע את הכסף בחזרה במשק. מסים גבוהים הם לא ערובה להכנסות גבוהות – זאת טעות. אפשר להוריד מיסים ולהכניס יותר כסף. יש יותר מדי מכסים מיותרים בישראל ואנחנו הולכים לטפל גם בזה. כספי המסים יחזרו לציבור באופן אחראי. נמשיך לסייע לזוגות הצעירים ומעמד הביניים שהנטל הכלכלי עליהם הוא הגדול ביותר".

כחלון אמר כי הוא מתכנן את המהלך למרות התנגדותה של נגידת בנק ישראל למהלך "אני לא מתכוון לקבל את העצה שלה, יש לי הרבה כבוד לנגידה אבל אני לא מסכים איתה. האחריות היא שלי ואני זה שמקבל את ההחלטות בסוף ".

לגבי מס דירה שלישית, מצהיר שר האוצר כי הצעת החוק תחזור לחקיקה מחודשת והוא יעמוד על כך שיהיה לה רוב : "יש קואליציה ויש ממשלה, אם הם לא ילכו בדרך שלי אני לא אלך בדרך שלהם . יש לנו הסכמים קואליציוניים, הם מחוייבים לתכניות הדיור שלי ".

כתיבת תגובה