כיצד תואר שני במנהל עסקים יתרום לכם בעבודה

אוהבים את הקריירה שלכם ורוצים להתקדם בה? מחפשים אתגרים חדשים? מרגישים שצברתם ניסיון, ראייה רחבה וידע מקצועי מעמיק ורוצים לקחת את היכולות האלו לשלב הבא? אם אתם בוגרי תואר ראשון, תואר שני במנהל עסקים יכול להיות התשובה עבורכם. לאחר מספר שנים של ניסיון בעולם התעסוקה, האפשרויות הניהוליות מתחילות לגדול ואיתם גם הצורך להוביל ולקדם עובדים צעירים. להלן מספר יתרונות שיכולים להיות ללימודי תואר שני במנהל עסקים עבור בעלי קריירה

עבודה | תמונה: pexels.com

פתיחת דלתות בעולם העסקים

אולי לא חשבתם על לימודי מנהל עסקים שבחרתם את כיוון הקריירה הנוכחי שלכם, אך עם הזמן והניסיון, המשרות הניהוליות קורצות יותר ואתם רואים את עצמכם משתלבים בשדרת הניהול של הארגון בו אתם עובדים. עם זאת, במקרים רבים לא קל להפוך מעובד, אפילו בכיר ובעל ניסיון, למנהל. ידע מעמיק וניסיון הם כמובן תכונות שחשובות אצל כל מנהל אך ישנם יכולות ניהוליות נוספות כמו יוזמה, הובלת עמיתים, מנהיגות ואחריות. לא כל עובד מצוין יכול להיות מנהל מצוין ומי שרוצה לעשות את המעבר הזה בקריירה שלו לעיתים יזדקק ללימודי מנהל עסקים על מנת לחזק ולחדד את היכולות הניהוליות שלו. בנוסף, לימודי תואר שני במנהל עסקים כוללים גם מפגשים רבים עם מנהלים בכירים המשתפים את הסטודנטים בידע ובניסיון שלהם. למפגשים הבלתי אמצעיים האלו יש, מלבד הערך הלימודי, גם ערך ביצירת קשרים בעולם העסקים. לעיתים מנהל שמזהה סטודנט חריף ומוכשר בתחום עיסוקו ירצה למשוך אותו לעבוד בחברה שלו.

ניהול הוא לא מקצוע, הוא כלי

לחלקנו יש אולי דימוי על לימודי מנהל עסקים ככאלו המיועדים לאנשי עסקים ובעיקרם משקיעים ויזמים ורובנו כנראה לא נמצאים בקטגוריה הזו. עם זאת, לימודי מנהל עסקים בתואר שני, עוסקים בעיקר בתורת הניהול ולכן מיועדים לכל עסק, ארגון או מקצוע בו יש מה לנהל – כלומר לכל המקצועות. בין אם אתם מתכנתים בחברת הייטק, אמנים עצמאיים, מנהלי חשבונות או מורים בבית ספר, התחום בו אתם עוסקים דורש מידה מסוימת של ניהול. אם העבודה שאתם עושים כוללת נושאים כמו תכנון, ארגון, הנהגה או בקרה, אתם בעצם במידה כזו או אחרת עוסקים בניהול.

הצעד הראשון בהתקדמות בארגון

עבור עובדים רבים, אפשרויות הקידום בארגון בו הם עובדים הן יחסית מוגבלות – ניתן להפוך לעובד בכיר או לעשות הסבה לתחום משיק. כדי להתקדם באמת לתפקידים בכירים בארגון יש כמובן צורך בניסיון ויכולות ניהוליות. מי שמעוניין להשתלב במשרות ניהוליות בכירות, זקוק לניסיון והיוקרה שמספק תואר שני במנהל עסקים. מלבד הניסיון והכלים שמסופקים בתואר, העובדה שעובד מסוים מחזיק בתואר שני במנהל עסקים משפיעה גם על האופן בו תופסים אותו המעסיקים שלו. תואר במנהל עסקים משדר בגרות, רצינות, יוזמה ורצון להתקדם בתחום, דבר אשר מעודד את המעסיקים להעניק אחריות גדולה יותר לעובד ולקדם אותו למשרות בכירות יותר בארגון.

כתיבת תגובה