כך גנבו ההאקרים הסינים תכניות מסווגות מהצי האמריקאי

הסכם בין סין לארה"ב הביא להפסקה זמנית של גניבה מתמשכת – בת כשנה וחצי – תכניות טילים נגד כלי שיט ותשריטי תחזוקה של ספינות קרב • המבוכה: ההאקרים מסין חזרו לפעול בתקופת טראמפ מול מחשבי הצי, חברות קבלן ומוסדות אקדמיים

ספינת מלחמה של הצי האמריקאי הצי האמריקני | צילום: הצי האמריקאי, NH 97206-KN, ויקיפדיה

כמה מפחידה אתכם העובדה שבין 2013 ל-2015 יחידת סייבר סינית חדרה למערכות המחשוב של הצי האמריקאי, מוסדות אקדמיים שנטלו חלק בפיתוחים שונים לצד חברות קבלן שנשכרו לפרויקטים ביצועיים ו'פילחה' במסע תקיפה שנמשך כשנה וחצי תכניות מסווגות בטחוניות? נו, זה היה מזמן, בטח תאמרו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

אבל מסתבר שלא רק בעבר הרחוק יחסית: לפי דיווח של ה'וול סטריט ז'ורנל', התחדשה הפריצה בתקופת כהונתו של הנשיא טראמפ והגידול במתיחות בין שתי המעצמות, וההאקרים הסינים הניחו את ידם בין היתר, גם על מידע מסווג ותוכניות תחזוקה של הצי האמריקני וחברות ומוסדות הקשורות עמו. אלה כוללות מידע על תחזוקת ספינות קרב, טכנולוגיה צבאית מסווגת, ולפי הדיווח ידוע על גניבה בפועל של תכניות פיתוח של טיל על קולי נגד אניות, שמיועד לשיגור מצוללת.

העיתון האמריקאי מדווח כי ריצ'רד ספנסר, מזכיר הצי הימי הורה על פתיחת חקירה לאיתור דרכי הגישה של אנשי הפריצה מסין, וב'וול סטריט ז'ורנל' צוטטו גורמי ביטחון ומקורות ממשל שהעריכו, כי חלק ניכר מהפריצות בוצעו דווקא דרך מערכות המחשבים של חברות הקבלן שעמדו בקשר מסחרי וביצועי עם הצי האמריקאי, כשההאקרים הסינים, כך מסתבר חיפשו עבודה קלה: הם התמקדו בחברות קבלן זניחות יחסית, שמערכות ההגנה שלהן אינן מהמתקדמות והיקרות והיו קלות לפיצוח. דרכן, כמו גם דרך מחשביהם של מוסדות אקדמיים שונים שלקחו חלק במיזמי הצי, נגנבו תכנים מסווגים רבים.

גורם בכיר בפנטגון צוטט כמי שאמר על הסינים, כי "הם מכוונים ישירות לבטן הרכה שלנו. הם משתמשים בשיטה א-סימטרית שמאפשרת להם לפגוע בנו מבלי לירות ירייה אחת", וחברת הסייבר 'פייראיי' פרסמה כי מאחורי גל התקיפות עומדת יחידת פריצה שכינוייה הוא Temp.Periscope שהתגלתה ב-2013.

בחברה מציינים כי פעילות היחידה הואטה ב-2015, כשארה"ב חתמה עם סין הסכם לצמצומה של פעילות הסייבר בין ארה"ב לסין ולהיפך, אך עם חזרתו של טראמפ לבית הלבן בשנה שעברה, כשמלחמת הסחר עם סין החלה לנבוט שוב – חזרה הקבוצה לפעול מול תשתיות ימיות ומודיעין הנוגע לצי הימי של ארה"ב – בעיקר מול מטרות שעשויות להיות אסטרטגיות עבור סין בים סין הדרומי, עליו היא מנסה להשיג שליטה.

לפי הדיווח ב'וול סטריט ז'ורנל', כצפוי, בסין מכחישים כל קשר לתקיפות שהוזכרו.

כתיבת תגובה