כך נערכת משטרת התנועה לל"ג בעומר במירון ■ צפו במצגת

זה חודשים שהמשטרה נערכת לקראת ה"אירוע הדתי הגדול מסוגו בישראל". היום קיים אגף התנועה תדרוך לעיתונאים במטה הארצי בבית דגן. בפני הנוכחים הוצגה מצגת ההיערכות. השאלה היא האם הופקו הלקחים מהשנים הקודמות

ל"ג בעומר. חאלקה במירון. צילום: סרג' אטל. פלאש 90
כמידי שנה, המשטרה נערכת כבר חודשים אחדים להילולת רבי שמעון בר יוחאי זי"ע, בהר מירון. גורמים באגף התנועה של המשטרה נערכים לאירוע, שנחשב לדבריהם ל"אירוע דתי הגדול מסוגו במדינת ישראל, משום שאתר הרשב"י נחשב כאתר הדתי השני בארץ במספר המבקרים בו לאחר הכותל המערבי".

את הציון יפקדו על פי ההערכה כחצי מיליון איש במשך ארבעה ימים. במשטרה מבקשים גם השנה לשים דגש על כך ש"תחבורה ציבורית היא הדרך הטובה ביותר להגיע למתחם", ונערכים לחסימות כבישים.

בתדרוך שקיים היום (ב) אגף התנועה נאמר כי החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים, ובנוסף ייקבעו על-ידי חברות ההסעה נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהן קיים ריבוי של אנשים שמבקשים להגיע להילולה (ירושלים, אשדוד וכו')". בימי ההילולא יתוגבר משמעותית מערך התחבורה הציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים נוספים בהתאם לבחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה.

הורדת ואיסוף החוגגים המגיעים עם אוטובוסים של התחבורה הציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם יסומנו בצבע (תאורה ודגלים) התואם לצבע כרטיס הנסיעה, שיהיה שונה בהתאם לערים השונות.

אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים ללא תשלום. נכים, ובעלי מוגבלות תנועה עם תווים עפ"י החוק, יורשו לחנות בחניונים בפרוד ובעין הוזים ויוסעו למושב מירון ללא תשלום.

צפו במצגת ההיערכות של אגף התנועה
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

תגובה אחת ל: "כך נערכת משטרת התנועה לל"ג בעומר במירון ■ צפו במצגת"

  1. כתבה מצוינת
    נותנת את כל המידע על היום הזה

כתיבת תגובה