כך נתפסה יחידת ה'פיקנטו' || וגם: למי נזלו מים מהאגזוז?

שני חשודים הגיעו למעבר אל-גייב כשהם על רכב מסוג קיה פיקנטו | מכיוון שגניבות רכב מסוג זה הפכו שכיחות באזור ירושלים, התברר כי אלה הם החשודים שגנבו במהלך השבועות האחרונים מספר כלי רכב דומים | וגם: חובש הכיפה שהצהיר כי לאגזוז של רכב חולף יש נזילת מים – התגלה כתושב מזרח ירושלים שביקש לעקוץ באלפי שקלים, כפי שביצע פעמים רבות בעבר

חובבי פיקנטו? | רכבי קיה פיקנטו שהחשודים העדיפו לגנוב | צילום: דוברות המשטרה

נתפסה חוליית ה"פיקנטו": בפעילות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב, נעצרו בסוף השבוע שלושה חשודים ונתפסו כלי רכב שנגנבו זמן קצר לפני כן. להערכת המשטרה, החשודים שנעצרו גנבו במהלך השבועות האחרונים מספר כלי רכב בעיר.

במהלך חודש דצמבר, ארעו ברחבי העיר ירושלים שלושה מקרים של גניבת כלי רכב מסוג ״קיה פיקנטו". בעקבות כך, פעלה תחנת מוריה של מחוז ירושלים לאתר את הגנבים ובוצעו מגוון פעולות חקירה ומודיעין.

הודות לכך, בפעילות השוטרים יחד עם לוחמי מג"ב עוטף ירושלים, נעצרו בליל שבת שני חשודים (פלסטינים תושבי איו"ש בני 19 ו-21) כשהם נוהגים בשני כלי רכב שהגיעו אל מעבר אל-ג׳יב, מסוג "קיה פיקנטו" שנגנבו זמן קצר לפני כן מירושלים.

בנוסף אליהם, נעצר חשוד נוסף (19, כפר עקב) שרכב על גבי קטנוע משלוחים ועל פי החשד שימש כ"מוביל" וסייע בידם לביצוע מעשיהם.

שלושת החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה בתחנת מוריה של מחוז ירושלים, ובצאת השבת הובאו בפני בימ"ש שנעתר לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרם ב-4 ימים נוספים, עד לתאריך 26.12.23. חקירת המשטרה נמשכת.

משטרת ישראל תמשיך להיאבק בעברייני הרכוש, ובפרט בפורצים וגנבי רכב לשמור על שלום הציבור ורכושו.

בשבוע שעבר עצרו שוטרי יחידת השיטור העירוני בי-ם שני חשודים, לאחר תלונה של תושב ירושלים, כי ניסו לבצע לו ולרכבו עוקץ. ככל הנראה בעת המעשה אחד החשודים חבש כיפה על ראשו, וטען בפני הנהג כי יש תקלה ברכבו. ערנותו וחשדו של הנהג, שדיווח על שארע למשטרה, מנעו את ביצוע הנוכלות בפועל.

על פי החשד, בשעות הבוקר של יום רביעי יצא הנהג משכונת מגוריו שבצפון ירושלים. בעת שעצר ברמזור היציאה מהשכונה, נעצר בסמוך אליו רכבם של שני החשודים. השניים סימנו בידם לעברו כי כדאי לו לעצור בצד. לאחר שחלף את הרמזור, עצר עם רכבו בצד הדרך ובסמוך נעצרו שני החשודים, שטענו בפניו כי יש תקלה חמורה ברכבו – יציאת מים מהאגזוז. הם הסבירו כי הדבר מעיד על בעיה במנוע הרכב.

כבר בשלב זה התעורר חשדו של הנהג, ובתגובה ציין בפניהם כי יסתדר לבדו ואיננו זקוק לעזרתם, בפרט לאחר שהבחין שאין טיפת מים אחת שנוטפת ממערכת הפליטה, כפי שטענו השניים.

על אף סירובו, ניסו הנוכלים לשכנעו להצטרף עמם לנסיעה ובהמשך, הציע אחד החשודים לקורבן לרשום את מספר הטלפון הנייד שלו במידה ויזדקק לסיוע. אז גילה הקורבן כי אין מדובר כלל ביהודי למרות הכיפה שעל ראשו.

בעקבות כך, דיווח הקורבן למשטרה על שהתרחש ונפתחה חקירה בתחנת לב הבירה. חוקרי המשטרה החלו מיד לבצע פעולות לאיתור הרכב והחשודים.

כעבור זמן קצר, הרכב אותר במרכז העיר ושני החשודים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-20 וה-40 לחייהם, נעצרו והועברו לתחנת המשטרה לחקירה.

בחיפוש ברכבם, איתרו שוטרי יחידת השיטור העירוני כיפה בה על פי החשד השתמש החשוד לצורך העוקץ.

מחקירה ראשונית, התחזק מיד החשד כי הרקע למעשה פלילי, זאת לאחר שאחד מחוקרי תחנת לב הבירה נזכר כי טיפל לפני מספר שנים בפרשייה דומה, שבה היה מעורב אותו חשוד שנעצר אמש.

אז עצר הנוכל נהגים באמתלות שונות שנסובו על תקלה “דמיונית” ברכביהם, תוך טענה מצידו כי תיקן את התקלה, ודרישה לתשלום מאותם נהגים שנפלו בתחבולותיו סכומי כסף של אלפי ש”ח.

במהלך היום, הובאו השניים בפני בימ”ש שהאריך את מעצרם ב-5 ימים נוספים, עד מחר (שני).

חקירת המשטרה נמשכת.

כתיבת תגובה