כך תארחו את המשפחה בפסח בהצלחה ובכיף

כך תארחו את המשפחה בפסח ותישארו בחיים | תמונה: pexels.com

סידורי שינה, האכלה ופעילויות יקלו עליכם לארח חברים ומשפחה בליל הסדר. לא יודעים מאיפה להתחיל? הכנו עבורכם רשימה מסודרת

לפי הערכות גופי צרכנות, ההוצאה הממוצעת לאורך ימי חג הפסח עומדת על כ-2,100 ש"ח למשפחה, מתוכם כ-1,400 ש"ח על מזון ומשקאות. למעשה, נתונים של לשכת המסחר מראים שסך כל ההוצאה בישראל לפני ואחרי ליל הסדר עומדת על 4.2 מיליארד ש"ח – כשמתוכם כ-2.2 מיליארד מוקדשים להוצאות מזון.

אחת הסיבות לנתונים לעיל קשורה להרגלי האירוח שלנו בפסח. מלבד העובדה שמדובר במצווה גדולה להזמין חברים ומשפחה לשולחן ליל הסדר, רובנו מנצלים את ההזדמנות כדי לבלות כמה ימים ברצף עם האנשים שאנחנו אוהבים. מצד שני, צריך גם לדעת איך לעשות את זה.

איפה כולם ישנים?

הבסיס לאירוח מוצלח הוא סידורי שינה. מומלץ לנסות לקבל כמה שיותר זמן מראש את אישורי ההגעה של החברים והמשפחה ולהתאים עבורם סידורי שינה אופטימאליים. אפשר לעשות את זה באמצעות מזרונים, רכישת ספה נפתחת או הפיכת מערכות ישיבה וספות גדולות למיטות לילדים.

סידורי השינה נקבעים לפי גודל החלל בבית וכבר במהלך ההכנות לליל הסדר כדאי להיפטר מציוד מיותר. אם למשל מרכזים את הרהיטים הדקורטיביים באחד מחדרי השירות או מוסרים חלק מהם לתרומה, ניתן לפנות מקום יקר ערך בסלון ובחדרי המגורים. בטווח הארוך, זה גם יהפוך את הבית למרווח יותר ויתרום לאיכות החיים של המשפחה.

איך מאכילים את כולם?

השאלה שהכי מטרידה אנשים שרגילים לארח בפסח היא כיצד להאכיל את כולם. כמו תמיד, גם כאן הרבה קשור לנסיבות הסיטואציה ולכמות המוזמנים. בנוסף, מומלץ לבקש עזרה ולא כדאי לנסות לעשות את הכל לבד.

סעודת ליל הסדר משלבת בין מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים לבין תפריט החג עצמו. אפשרות אחת היא לעדכן את האורחים לגבי מנות שהם יכולים להכין ולהביא, בעוד אפשרות שנייה היא להזמין אותם להתארח כמה ימים מוקדם יותר כדי שישתתפו בהכנות. חוץ מזה, אפשר בהחלט להשתמש בכלים חד פעמיים כדי לחסוך את הניקיונות ויש כיום המון סוגים של כלים מהודרים שמתאימים גם לסעודת החג.

איזה פעילויות עושים?

אחת היתרונות של ליל הסדר הוא שמדובר ממילא באירוע ממושך שמסתיים רק בשעות הקטנות של הלילה. בניגוד לסעודות שבת רגילות או לחברים שמגיעים לביקור באמצע השבוע, כאן אין כמעט צורך בפעילויות נוספות או ביצירתיות מיוחדת.

עם זאת, אפשר בהחלט להפוך את ליל הסדר לחוויה בלתי נשכחת עם מעט פעילויות לפני ואחרי הסעודה. כדאי למשל להכין את הסלון עם תאורה חזקה כדי שכולם ירגישו בנוח, להוציא עיתונים ואלבומי תמונות ולהחליף סיפורים. ביום שלמחרת, רשימת הפעילויות כבר תתרחב ותכלול משחקי קופסא, קלפים ועוד – העיקר שכולם יהיו מרוצים ושיהיה חג כשר ושמח!

כתיבת תגובה