כך תיראה החופשה שלכם בעוד 100 שנה

חופשות קצרצרות של הליכת ירח, שירות חדרים בהדפסה תלת מימדית וחללים מותאמים מאוד אישית: ברוכים הבאים למלון של 2119 • כושר גופני עתידי וסילוק רעלים דיגיטלי • והכי חשוב: הלא-מקוון יהיה הפינוק החדש כשנרצה למצוא רגעים של זמן ללא טכנולוגיה

החופשה של 2119 | עיבוד תמונה: רשת הילטון

שערים בין גלקטיים, גלולות מזינות של מזון מהיר, ימי עבודה של שעתיים-שלוש וחדרים מסתגלים, מותאמים אישית שיכולים להעביר אורחים לכל מקום, מג'ונגלים ועד לרכסי הרים. קפסולות נסיעה נורות-אוטונומיות יורידו אורחים באתרים מהפנטים, ואילו מערכות גומלין זעירות מוגנות מפני תנאי מזג האוויר על ידי מבנים דמויי בועות, ישקפו את הסביבה החיצונית.

לציון 100 שנים להקמתה, רשת מלונות 'הילטון' מפסמת דו"ח המתיימר לחזות כבר היום את המגמות העתידיות שיהיו דומיננטיות בענף הנסיעות והאירוח במאה השנים הבאות.

את הדו"ח הכין גרד לאונהרד, עתידן, מרצה באוניברסיטה וסופר שפועל ברחבי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. לגרד יש שפע של ניסיון בדיון על ההיבטים העתידיים במגוון של נושאים, והוא אחד מהדוברים והמומחים הכי מבוקשים בתחום הזה. גרד הוא לא רק מומחה מוביל בתחום העתיד, הוא גם הומניסט שמאמין שכל ההתפתחות המדעית והטכנולוגית צריכה לקדם שגשוג אנושי קולקטיבי וידוע כאחד המומחים הכי משפיעים באירופה. העבודה של גרד מתמקדת בעתיד האנושות והטכנולוגיה, אתיקה דיגיטלית, בינה מלאכותית, מנהיגות עתידית ותקשורת.

בדו"ח, שנתמך על ידי תובנות של מומחים מתחומי הקיימות, חדשנות, עיצוב, יחסי אנוש ותזונה, הממצאים מגלים איך התחכום הגדל של הטכנולוגיה ושינויי האקלים ישפיעו על ענף המלונאות בעתיד.

לפי התחזיות, מלונות העתיד יחזיקו בהתאמה אישית מלאה. הטכנולוגיה תאפשר לכל חלל, ציוד וריהוט להתעדכן כל הזמן כדי להגיב לצרכים בזמן אמת של אדם – הלובי יעלה מיד כל דבר: מספא שקט ועד לבר עמוס, וייתן לכל אורח את קבלת הפנים המושלמת, האישית. מטמפרטורה ותאורה ועד לבידור ומעבר לו.

"מיקרו שבבים מתחת לעור יאפשרו לנו לשלוט באופן אלחוטי בסביבה שסביבנו לפי מה שאנחנו צריכים, ומתי שאנחנו צריכים אותו", נכתב בסיכום הדו"ח.

בעולם שמלא בינה מלאכותית, קשר אנושי ומגע אישי יהיו יותר קריטיים ומבוקשים מאי פעם. הטכנולוגיה תפנה לצוות המלון זמן להתמקד במה שהכי חשוב: לעזור לאורחים להתחבר ביניהם ולבנות רגעים בלתי נשכחים.

גם הקיימות תיכלל בכל דבר שקשור לתכנון של מלון – מכיפות עמידות בפני מזג האוויר ועד לבניינים שעשויים מפלסטיק שנאסף באוקיינוסים. לפי הדו"ח, מלונות ישמשו כבניין העירייה של כל קהילה, ינהלו משאבים מקומיים ויתרמו לאזורים שהם משרתים באמצעות חוות חרקים וגני יבולים הידרופוניים אנכיים שיטופלו על ידי הקהילה.

בכל הנוגע לתפריט, העדפנו לדלג על מקורות החלבון המוצעים ממגוון בעלי חיים שכיום לא מפיקים מהם כל תועלת כמעט – אך בהילטון הוזים-חוזים ארוחות ושירות חדרים דקדנטיים בהדפסה תלת מימדית שיספקו התאימה אישית ללא מקבילים של מנות. השף יקבלו נתונים ביומטריים של כל אורח, וייצרו אוטומטית ארוחות המבוססות על העדפות ודרישות תזונתיות.

לפי הדו"ח האורח ישיג בשחייה צב ים וירטואלי בבריכה, או יאתגר את עצמו על פניו הדיגיטליים של הר אוורסט. "שגרת האימון שלך תהייה ייחודית כמוך". יתר על כן, אנרגיית מאמץ שנוצרת באימונים תשמש להספקת חשמל למלון, באמצעות מערכת מחזורית עם אפס השפעה. האורחים יוכלו אפילו לזכות בתגמולים על בסיס הגעה ליעדי אימונים. בכל אימון, "תמשיך מהיכן שהפסקת באמצעות אימונים ניתנים למעקב ומאמנים אישיים הולוגרפיים".

העתידן גרד לאונהרד אמר: "בשנת 2119 עדיין נחפש חוויות ייחודיות, אבל הן יהיו יותר מותאמות אישית מאי פעם. כשהטכנולוגיה תעצב את חיינו, נחפש רגעים של קשר לא מקוון עם אחרים, כולל חברי צוות המלון שיעזרו לנו להפיק את מה שאנחנו באמת צריכים מהשהייה שלנו. בעוד 100 שנה מלונות יצטרכו ליצור הזדמנויות לשוחח, לשתף פעולה ולהתחבר, ולהעניק רגעים שחשובים, באופן פרטני, לכל אורח ואורח".

כתיבת תגובה