ככה עסקים עושים עסקים (1)

יהודה אדלר מביא גישה שיווקית אחרת לעולם עסקים, וסבור: הפסיקו לשנוא את הזמן ואת המאמצים שאתם משקיעים בשיווק • אם אתם שונאים שיווק, הגיע הזמן שתלמדו לא רק לאהוב אותו, אלא ליהנות מכל רגע שאתם עוסקים בו • סדרה שמרעננת ומנערת את גישות השיווק שאימצתם בטעות ומנגישה עבורכם תובנות שפשוט עובדות

יהודה אדלר | צילום: באדיבות המצלם

"לשוק יש מצבי רוח, אבל אתה לא חייב להשתתף בהם", אמר בנג'מין גראהם, המורה הרוחני של האורקל מאומהה, וורן באפט שחוגג את שנתו התשעים בעוד העולם כולו גועש ורועש במשבר כלכלי.

אז גם אם בחוץ יש רעש ומהומה, ואתה בעל עסק ביומך הראשון, אין לך סיבה להשתתף בפסטיבל הקינה שרוחש בשוק.

ליתר דיוק, הבה נביט קדימה. לכל בעל העסק, מהצעיר ביותר ועד הוותיק ביותר, יש תוכניות איפה יעמוד העסק בעוד שלושה חודשים מעכשיו.

אז לרוב העסקים שלא מבוססי טכנולוגיה, או סחורה (למרות שהיום עם עולם הדרופשיפינג יש לך את היכולת להקים עסק רק עם מחשב נייד), יהיה תקציב שיווק רק אחרי הלקוח הראשון. מה עושים עד אז?

זו הסיבה שהחלטתי לכתוב עבורך, בעל העסק, את המאמר הכי קצר בעולם, כדי שלא תתעייף לפני שתגיע אל סופו.

אז הנה, קבל את המדריך הקצרצר שמסביר איך לבנות תקציב שיווק, בלי תקציב שיווק:

דבר ראשון, אני ממליץ לך לחשב מה תקציב השיווק האידיאלי שלך על ידי מחקר מתחרים, קריאה של הנתונים בשוק שאליו אתה נכנס, או שימוש במחשבון שיווק כדי לקבל את הסכום שאותו אתה צריך להשקיע בשיווק על מנת לעמוד ביעדים שהצבת לעצמך להגיע אליהם בעוד שלושה חודשים.

השלב השני, הוא להשתמש במשוואה הפשוטה של זמן = כסף. המר לעצמך בראש כמה שעת עבודה שלך שווה כיום, חלק את זה בסכום שיצא לך במחשבון השיווק וזהו מספר השעות המינימלי שאותו עליך להשקיע בשיווק. הזמן המקסימלי – אגב – יהיה כפול. מאוד חשוב להיות כנה וריאלי עם עצמך.

 

 

השלב הבא הוא להתחיל לבנות את תקציב השיווק על על מנת שבעוד שלושה חודשים תוכל להתחיל לקנות את הזמן היקר שלך מפז בחזרה מהעסק שלך, ולהשקיע אותו בדברים אחרים או במעבר לדברים אחרים בתוך מערכת השיווק. הדרך הקלה ביותר לעשות את זה היא, שמתוך כל עסקה שנסגרת, יופרש האחוז היחסי מהעסקה לטובת תקציב השיווק ויישמר בצד.

כל זה במקביל לבחינת הלקוחות שאתה מגייס ותוך כדי שאתה שואל את עצמך מהו 'משפך' השיווק היחיד שאני צריך על מנת שיהיה לי תהליך שלם משלב ה'ליד' עד לשלב הסגירה בלי הפרעות. האם זה יכול לקרות בחינם? נסה לאפיין איזה שלב בתהליך הזה ייצר רווח גדול יותר אם יושקע בו יותר.

וואו, יותר קשה לכתוב משהו קצר מאשר משהו ארוך. תקציב שיווק הוא ה'חוק פרטו' 80/20 של ה'חוק פרטו' – דהיינו: ארבעת האחוזים הכי חשובים בעסק שיביאו את השינוי הגדול ביותר. שיהיה לך בהצלחה!

יהודה אדלר הוא מנכ"ל של חברת שיווק לעסקים שפונים לעסקים. אפשר ליצור איתו קשר במייל: [email protected] 

כתיבת תגובה