"היפרדות בריטניה מהאיחוד תשפיע על המשך הצמיחה"

בעוד שארמון המלוכה מכחיש שהמלכה תומכת בהיפרדות מהאיחוד וטוען שהמלכה "ניטראלית", יש מי שרואה סימן לבאות בנתוני הצמיחה הנמוכים לרבעון הראשון וסבור כי פרישה תשפיע לרעה על הכלכלה הבריטית

תומך בהישארות. קמרון עם נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי. פלאש 90

בחודש הקודם התפרסמה בצהובון הבריטי ה'סאן' ידיעה לפיה מלכת אנגליה תומכת בהיפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי. ידיעה שהוכחשה מאוחר יותר על ידי דוברות ארמון המלוכה. כזכור, בשבוע האחרון של יוני הקרוב, בעוד פחות מחודשיים, ייערך בממלכה המאוחדת משאל עם שאמור להכריע בשאלה שמלווה את בריטניה מאז הוקם האיחוד האירופי. נכון להיום, בהתאם לסקרים, ישנו רוב מצומצם לרעיון ההיפרדות.

נזכיר כי להבדיל ממרבית מדינות מערב אירופה, בריטניה חברה באיחוד ואינה חברה בגוש האירו. קרי, היא עדיין שומרת על מטבע עצמאי ולכאורה אינה כפופה למדיניות המוניטארית של המדינות המובילות ביבשת. אם כי, זו משפיעה עליה ללא ספק.

ברבעון הראשון של השנה צמחה כלכלת בריטניה בארבע עשיריות האחוז (0.4%) בלבד. כלכלני חברת שרודר'ס סבורים כי הדבר מעיד על הבאות. "היפרדות מהאיחוד תשפיע לרעה על הכלכלה הבריטית", סבורים בשרודר'ס.

אלא, שכלכלנים שמרנים, סבורים כי את הצמיחה הנמוכה ניתן להסביר בחוסר הוודאות השנוא על המשקיעים. גם כלכלני שרודר'ס מצביעים על-כך ואומרים כי אי הוודאות לגבי ההמשך במקרה של פרישה מהאיחוד, עשוי להשפיע על המשך הצמיחה בממלכה המאוחדת.

נציין כי ככל שמתקרב מועד המשאל, הולכת וגדלה הלוחמה הפסיכולוגית שמפעילים תומכי האיחוד ומתנגדיו. כך שניתן לראות בדברים חלק מהתעמולה של תומכי ההישארות באיחוד, ביניהם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון.

כתיבת תגובה