כמה ישראלים ברשימת המיליארדרים של תעשיית ההייטק בעולם?

רשימת מאה המיליארדרים של ההייטק והטכנולוגיה כולל כמה וכמה שמות יהודים. אחד מהם, מארק צוקרברג, במקום השלישי. אבל יש גם ישראלים ברשימה הנחשקת. גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט, הוא אחד מהם

גיל שוויד. צילום: יוסי זליגר | פלאש 90

המגזין הכלכלי 'פרובס' מפרסם את רשימת מאה המיליארדרים בענף ההייטק והטכנולוגיה ויש בהם כמה ישראלים. במקום הראשון, כמה צפוי, ביל גייטס עם 84.5 מיליארד דולר. נזכיר כי גייטס תרם בתחילת החודש מניות מיקרוסופט בשווי כולל של כ-4.6 מיליארד (ועדיין נותר עשיר כקורח). השנה, בשל העלייה הדרמטית בסכום הכולל שנצבר בידיהם של עשירי ההייטק, עלה גם רף הכניסה לרשימה והועמד על 2.6 מיליארד דולר, זינוק של קרוב יותר מ-15% מהשנה הקודמת.

במקום השני, בהפרש לא גדול במיוחד, ג'ף בזוס מ'אמזון' עם 81.7 מיליארד ובמקום השלישי מארק צוקרברג עם קרוב ל-70 מיליארד. והיכן הישראלים ברשימה הנחשקת? במקום ה-69 מצאנו טדי שגיא מ'פלייטק' עם 3.6 מיליארד דולר. אחריו צועד גיל שוויד מ'צ'ק פוינט' עם 2.9 מיליארד ואי שם, לקראת סוף הרשימה שמכילה לא מעט שמות יהודיים, מצאנו את אדם נוימן, האיש שמאחורי מגיפת חללי העבודה שפושה בארצנו ובעולם כולו. הוא מדורג במקום ה-93 עם 2.6 מיליארד דולר.

כתיבת תגובה