כמה שווה תלמיד חרדי לעומת מוסלמי ונוצרי?

בג"ץ דחה את עתירת המוסדות החרדים – שהוגשה ע"י פורום המוכש"ר – ואלה שוב הופלו לרעה • הנוצרים והמוסלמים קיבלו מענקים להשלמת הפערים בלמעלה ממאה מילון שקלים

ילדים עצים ל"ג בעומר רשב"י ילדים חרדים | צילום: יעקב נחומי, Flash90

בקרב מוסדות המוכר שאינו רשמי שוררת אווירה קשה לאחר דחיית העתירה שהגיש 'פורום המוכש"ר' לבית המשפט העליון בדרישה להפסיק את האפליה השערורייתית נגד המוסדות החרדיים. העתיקה הוגשה בעקבות העובדה שאלה מתוקצבים בחסר רב לעומת שאר מוסדות החינוך הנוצריים והמוסלמים.

שופטי בית המשפט העליון קיבלו את עמדת משרדי החינוך, האוצר והמשרד לשוויון חברתי וקבע בכך שהמוסדות החרדיים יופלו לעומת מוסדות נוצריים ומוסלמיים.

בפורום המוכש"ר תוקפים בחריפות את ההחלטה. "שופטים המתיימרים לשבת בהיכל הצדק השאירו את התלמידים החרדים הנמצאים בשכבה הסוציו-אקונומית הכי חלשה בחברה הישראלית להמשיך להתמודד עם תקצוב עלוב של 40% ממה שמקבל כל ילד אחר במדינה", אומרים בפורום המוכש"ר ומוסיפים: "לתלמידים נוצרים, תיקנו את הפער במענק עצום של 50 מיליון ₪ לתלמידים מוסלמים העניקו את אותה הקצבה. ורק את החרדים הפקירו".

בפורום המוכש"ר מבטיחים להמשיך ולהיאבק למען הצדק עד שילדים מהמגזר החרדי יקבלו לא פחות מילד במגזר אחר.

"אם תלמיד ותלמידה חרדיים ברשת החינוך העצמאי יכולים לקבל 100% תקצוב למרות שהם חרדים, ואם תלמיד ותלמידה ברשת מעיין החינוך התורני יכולים לקבל 100% תקצוב למרות שהם חרדים, ואם כל תלמידת סמינר בתיכון מוכש"ר חרדי, חילוני, ערבי, נוצרי יכולים לקבל 100% תקצוב,  אז אין שום סיבה בעולם שילד חרדי בחינוך היסודי במוכש"ר, לא יקבל 100%!" אמרו בפורום.

עם היוודע דבר הפסיקה פנו מנהלי פורום המוכש"ר ובהם היו"ר דוד שרפר לראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני בתביעה לשוב ולהעלות את הנושא לראש סדר היום, עד למציאת פתרון לסוגיה.

בפורום המוכש"ר קוראים ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת יעקב מרגי לקיים דיון דחוף בנושא אי התקנת תקנות המוכש"ר.

"לא נרפה עד שהצדק ייעשה", אמר היו"ר, דוד שרפר.

תגובה אחת ל: "כמה שווה תלמיד חרדי לעומת מוסלמי ונוצרי?"

  1. אנו תושבי רעננה (משפחה ממקימי רעננה). הורים לחמישה. הכרנו בצבא (שני קצינים, בעלי עד היום רס"ן במילואים). שנינו עובדים – מקצועות חופשיים והייטק. משלמים מיסים בשפע.
    רק מה? אנחנו משפחה חרדית!
    ההוצאה על החינוך היא ההוצאה הכמעט הכי גבוהה במשפחתנו לחודש! הילדים נמצאים בבית ספר כלבבנו – חרדי שורשי לערכי. אבל התנאים – פח! מבנה מאמצע המאה הקודמת, צפוף ביותר, אין שרותי עיריה (נקיון, תחזוקה למזכירות), אין תקציבים לאירועי תרבות, אין כלום!!!
    בית הספר שלנו מלמד ליב"ה בוגרים של בית הספר שאינם ממשיכים לתחומים תורניים הולכים לאקדמיה.
    אבל הכל על גב ההורים.
    מישהו יכול להסביר לי למה מגיע לי להיות אזרח סוג ב?

כתיבת תגובה