כשהשר לענייני מזרח התיכון לומד על תעסוקה חרדית

עבור השר המרבה להדגיש את חשיבות שילובם של המגזרים השונים בתחום התעסוקה, היה הביקור במרכז כיוון – מרכז ההכוון התעסוקתי וביזמקס – מתחם החדשנות והיזמות החרדי, מקור לנחת ולהגשמת דעותיו.

Alistair Burt 12visit Bizmax Photo Chaim Frenkel

אחת הדרכים הטובות בהן ניתן ללמוד על החברה החרדית בישראל, היא ללא ספק הבנת סוגיית התעסוקה במגזר. אליסטר ברט, השר הבריטי לענייני מזרח התיכון, בחר לעשות זאת השבוע דרך ביקור בפרוייקטים של קרן ק.מ.ח בירושלים. ביום חמישי האחרון הגיע השר יחד עם שגריר בריטניה בישראל, מר דיוויד קוורי ודיפלומטים נוספים, למרכז 'כיוון' ולמתחם 'ביזמקס'.

על רקע הקשרים הענפים שמקיימת קרן ק.מ.ח. עם השגרירות הבריטית, ביקורו של השר הבריטי שביקש ללמוד על השתלבותם של המגזר החרדי בתעסוקה הישראלית, ולהתרשם מהדרכים לשילוב תעסוקה איכותית עם תנאי אורח החיים ללא פשרות, היה אך טבעי.

עבור השר המרבה להדגיש את חשיבות שילובם של המגזרים השונים בתחום התעסוקה, היה הביקור במרכז כיוון – מרכז ההכוון התעסוקתי וביזמקס – מתחם החדשנות והיזמות החרדי, מקור לנחת ולהגשמת דעותיו.

במהלך הביקור פגשה המשלחת את סמנכ"ל קרן ק.מ.ח עו"ד אברהם יוסטמן ומנכ"ל ביזמקס איציק קרומבי יחד עם עשרות יזמים ובעלי עסקים חרדים הפועלים במתחם. השר התרשם מהרמה הגבוהה של מתחם העסקים והיתרון העסקי שמספק המתחם לבעלי העסקים מתחומי ההייטק, עיצוב, מסחר אלקטרוני ותחומי מסחר נוספים. השר והשגריר הופתעו לפגוש לא מעט דוברי אנגלית המאיישים את עמדות העבודה כששוחחו איתם בשפתם. בשיחה ערה עמם הם דנו ביתרונות המיזם ליזמים החרדים הפועלים במקום.

"הפעילות של ק.מ.ח בשילוב חרדים בתחום התעסוקה היא מודל לחיקוי בכל העולם, היכולת לאפשר לקהילה לשמור על אורח החיים שלה היא מטרה חשובה לא רק בשביל הקהילה עצמה אלא לכלל האוכלוסייה" אמר השר והוסיף כי "בתפקידי כשר בממשלת בריטניה אני פוגש הרבה קהילות ברחבי העולם, אני מייחס חשיבות רבה ליכולת ולחופש של כל אחד לבחור את אורח החיים שלו".

בהמשך סיירה המשלחת במרכז 'כיוון', שם שמע השר ממנכ"ל כיוון יחיאל אמויאל על פעילותו הענפה של המרכז, השירותים המקצועיים המוענקים לפונים, והביע את קורת רוחו מן המגוון האיכותי המאפשר מענה נרחב בכל הקשור לתעסוקה. בזמן הביקור התקיים שיעורו הראשון של קורס לגיוס משאבים לבעלי עסקים, והשר התכבד לבקר בו ולהתרשם מן הכלים המקצועיים.

בסיום הביקור החמיא השגריר למנכ"ל קרן ק.מ.ח מוטי פלדשטיין ולצוות שפגש וציין כי הוא מזהה ניצוץ בעיניים והתלהבות בתעשייה, וזהו, בעיניו, המפתח להצלחה בפעילותה החשובה של הקרן לפיתוח התעסוקה והיזמות בקהילה החרדית.

Bizmax Photo Chaim Frenkel

כתיבת תגובה